“Like” gedrag vriend

Heee meiden, ik heb iets doms en ik denk dat ik mezelf gewoon gek zit te maken, maar ik wil toch graag weten wat jullie denken. Mijn vriendinnen die ook een vaste relatie hebben zeggen dat het wel een beetje raar gedrag is

Maar mijn vriend en ik zijn een half jaar samen ofzo. Ik ben 23 btw, eigen huis, maar niet samenwonen, opzich snel jaloers, maar niet op de 15 jarigen manier🙃 Gewoon een serieuze relatie en normaal durf ik alles tegen hem te zeggen hoor.

Maar mijn vriend heeft redelijk wat instagram volgers. 1500 ofzo. En zelf volgt hij ook over de 1000 mensen. Ik zelf 300. Hij kent veel mensen vanwege zijn werk, dat kan ik niet ontkennen. Maar de laatste tijd zie ik dat hij regelmatig selfies van meiden liked of ineens meisjes gaat volgen waarmee ik geen enkele gemeenschappelijke vrienden heb. (Wat meestal wil zeggen dat ze niet uit de buurt komen, ik woon in een dorp)

Ik voel me hier niet heel prettig bij. Als het een foto is van iemand die ik ken, of een foto van iemand die ergens voor geslaagd is etc dan interesseert het me niks. Maar wat ik hier boven omschrijf zit me toch niet zo lekker. Ik vind het eigenlijk gewoon respectloos tegenover mij. Op straat meisjes nakijken doe je ook niet als je een beetje fatsoen hebt, ik vind het wel daarmee te vergelijken.

Ik heb wel eens eerder aangegeven dat ik het niet fijn vind. Toen zei hij dat hij er op zou letten, maar niet echt dus… dit is al wel weer een tijd geleden.

Ik zou graag tegen hem willen zeggen wat me dwars zit, maar ik ben bang dat hij vindt dat ik belachelijk doe. Ook wil ik niet laten blijken dat ik het dus in de gaten houdt. In het begin had ik het per ongeluk gezien, en toen een hele tijd niet gekeken naar wat hij likete. Omdat ik vond dat ik hem gewoon moest vertrouwen. Maar nu regelmatig weer wel… omdat ik dus weet dat hij er gewoon mee door is gegaan.

Ik hoor graag wat jullie denken. Liefs.

Aan de ene kant begrijp ik je wel, maar aan de andere kant is het ‘‘maar’’ een foto liken.
Als jij je er niet prettig bij voelt, en hij weet dat maar doet er niks mee, zou ik het nog eens aangeven. Wellicht heeft hij het echt niet in de gaten.

Ik vind dat je alles tegen je vriend moet kunnen zeggen, zonder “bang” te zijn voor zijn reactie. Hij heeft eerder toegezegd op zijn like-gedrag te letten, dan moet hij dat ook nakomen.
Ik zou het dus nogmaals aankaarten.