Hee allemaal!
Ik weet niet zeker of mijn vraag hier goed staat, maar omdat het meer met eten te maken heeft dan met schrijven heb ik hem hier geplaatst.
Ik ben voor school bezig met een verhaal over een meisje met een eetstoornis en ook over haar vriendinnen die ‘normaal’ eten maar toch veel minder wegen dan het meisje in het begin van het verhaal.
Ik heb zelf niemand om mij heen met een eetstoornis en wil daarom meiden met een eetstoornis vragen om een berichtje te sturen over wat ze aten toen ze wilde afvallen. Jullie mogen ook reargeren maar ik wil zeker geen meiden aansporen tot een eetstoornis en ‘vergelijkmateriaal’ is daarom misschien niet fijn voor anderen.
Verder wil ik vragen of er meiden zijn die tegen het randje van ondergewicht aanzitten of die ondergewicht hebben maar eigenlijk voor hun gevoel heel veel eten wat hun dagelijkse lijstjes zijn. Dit omwille van de vriendinnen van het meisje in mijn verhaal.
Ik hoop dat er mensen hierop reargeren, het zou me erg kunnen helpen om het verhaal zo realistisch mogelijk te maken!
Veel liefs, Lizzy.