Hey allemaal!
Toevallig zat ik weer eens op het girlscene forum en aangezien ik nooit op het Food/sport board kwam terwijl ik wel fan van hardlopen ben nam ik eens een kijkje. Al gauw ontdekte ik hier tig topics over ‘lijstjes’ waarin mensen blijkbaar vinden dat ze moeten delen wat ze eten op een dag.
Ik wilde even zeggen dat het echt pure tijdverspilling is om bij te houden wat je eet op een dag, er zijn veel leukere dingen te doen, maar vooral dat het ervoor zorgt dat je ontzettend bezig bent met wat je eet. En op onze leeftijd zou je niet gefocused moeten zijn op eten. Op onze leeftijd moet je lekker leuke dingen doen met vriendinnen, met je hobby’s en school bezig zijn. Die lijstjes werken naar mijn gevoel alleen maar een obsessie met eten en eetstoornissen in de hand en zolang je af en toe lekker sport maakt het op onze leeftijd echt weinig uit of je een keer een chocolaatje extra neemt of wat een schaaltje chips.
Ga dus lekker leven ipv ‘eetlijstjes’ te maken en als je bang bent dat je dik wordt ga dan 2-3x in de week een uurtje sporten, dikke (sorry te grappige woordspeling) kans dat je dan gewoon op normaal gewicht blijft! Daarbij zijn de meesten van jullie in de groei en heb je het gewoon nodig om bijvoorbeeld veel broodjes te eten!
Zo. Hoop dat het duidelijk is en ik snap eigenlijk niet dat de moderators van Girlscene al die eetlijstjes topics laten bestaan, ik vind ze echt belachelijk!