Lijmvlek in nieuwe broek!

Heee meiden. Toestraks deed ik een lijmtube open, alleen toen kwam alle lijm er ineens uit en kwam het op mijn broek. Ik heb al wel gelezen dat je het misschien met aceton of nagellakremover kunt verwijderen, of in de diepvries, of met een keukenrol en strijkbout. Maar mijn moeder denkt dat er dan witte vlekken in mijn broek komen omdat hij nog nooit gewassen is en dat het daarom heel erg afgeeft. Iemand tips? Ik ben echt hopeloos!

Tja, je kunt het er af pulken. Maar ik denk dat je moeder gelijk heeft.
Wil het er in de was niet af? Of is het secondenlijm?

Vriezer :slightly_smiling_face:

stop je broek in de vriezer, heel raar maar het werkte bij mij ook altijd.
en dan na ca. een half uurtje kun je het er gemakkelijk afkrabben.

oh, kut dat had ik ook.
ik had het gewoon in de was gestopt en heel goed met die wasding eroverheen.

ja idd klopt ook.

net wat voor lijm het is?
tenminste dat was op de basisschool altijd hahah.

Het is secondelijm :frowning_face: Maar ik heb m’n broek nét in de vriezer gedaan en dan ga ik het over een half uurtje proberen af te krabben, wordt vervolgd!
Bedankt allemaal trouwens!

De vriezer heeft niet geholpen, mama gaat daarlijk even met het strijkbout proberen.

tja ik zal alle middeltjes proberen die je op internet kan vinden. je broek is nu toch al verpest dus je kan altijd kijken of iets werkt :stuck_out_tongue:

Wanneer er een dikke klodder lijm op kleding zit, kunt u het beste Terpetijn gebruiken en krabben.

van oma weet raad.

Moet hij niet langer in de vriezer?
Oke broek in de vriezer klinkt wel raar x)

Tja, het is wel lastig als je broek nog nooit gewassen is. Dat maakt het wel anders…

^ja idd. terpetijn ken ik niet, ik denk dat we dat niet hebben? Ik vind het wel eng om dat soort dingetjes erop te smeren.

Ik had met nagellakremover secondelijm uit mn broek gekregen. Kun je ook niks meer van zien.

de strijkbout heeft neit geholpen en nu heeft mam 'm in de wasmachine gedaan :frowning_face: maar nagellakremover zal ik doen!

Moet je wel opletten dat er geen aceton (geloof ik?) in de nagellakremover zit. Kan geloof ik bleekvlekken of iets veroorzaken. Weet niet of het precies klopt, maar op google vind je er vast wel iets over.

Nagellak remover moet je absoluut niet doen. Dat verpest echt je broek, want het bleekt de kleur van je broek eruit. Heb je Biotex al geprobeerd? Dit wil bij mij nog wel eens werken.

Geen nagellakremover nee! Of er nou aceton in zit of niet, het vreet echt de kleur weg. Ik heb ervaring

ik zou geen chemische middeltjes op je broek smeren, dat kan uitbijten en dan verkleurd het. kauwgom kun je er ook afhalen met pindakaas, heb ik ooit gehoord, misschien helpt dat ook wel bij lijm?