Lijkt een pil je niks? Tip!

MIRENA;)

Voordelen
· Mirena is uiterst betrouwbaar: van de 500 vrouwen die het een jaar lang gebruiken wordt er slechts 1 zwanger.
· Het is makkelijk omdat je er niet elke dag aan hoeft te denken, zoals bij de pil.
· Mirena is direct na het plaatsen betrouwbaar (als het wordt geplaatst tijdens de menstruatie).
· Zodra het spiraaltje is verwijderd, kun je zwanger worden.

Nadelen
· Het inbrengen van Mirena kan wat pijnlijk zijn. In overleg met de arts kan een plaatselijke verdoving worden gegeven. Na het plaatsen hebben sommige vrouwen pijn in hun onderbuik. Meestal verdwijnt dit na enkele uren.
· Een nadeel is dat de eerste maanden soms sprake is van wat tussentijds bloedverlies. Niets bijzonders, maar wel lastig. Na verloop van tijd kan de menstruatie stoppen. Sommigen zien dit als nadeel, anderen als voordeel.

++++

Maar zoals met elk anticonceptie zijn er voor - en nadelen. En kan de ene mens heftiger reageren en de ander reageert totaal niet

Mijn gyneacoloog zei tegen mij ook , toen ze de Mirena plaatste. Even kijken of deze wel geschikt is voor jou.

Naja, na 6 weken hield ik het al gezien… wilde ik het ding eruit, maar heb me toch “mooi” om laten lullen door dat mens…maar heb nu een afspraak gemaakt voor eind maart (helaas nog zolang) want spiraal is VOOR MIJ duidelijk niks…

http://www.sexwoordenboek.nl/assets/active/mirena.jpg

Ik heb net als Spookshow ervaring met andere verhalen over de Mirena-spiraal. Dan pas ik liever.

En de plakpil die hierboven is genoemd is volgens mij 10x niks, helemaal niet in de zomer. Ik hou het dus gewoon bij pilletjes slikken.

Hmm, ik blijf denk ik lekker aan de pil tot ik me kan laten steriliseren…

Ik ben ZELFS nog bereid om NuvaRing uit te proberen…
Maar als dat ook niet werkt dan hou ik het ECHT voor gezien
Dan blijft er ook niet veel over dan ‘de pil’ alweer

M’n vriend heeft het ook al voorgesteld en ik ga het mss laten plaatsen. Ik hou niet van condooms en de kans dat ik de pil vergeet is véél te groot. Bedankt voor de info (: was al een tijdje benieuwd hoe dat werkte, ik hoop dat ik er geen last van krijg…Ik zou niet weten wat ik anders nog kan gebruiken. De prikpil is al helemaal m’n ding niet en de Nuvaring lijkt me maar iets onhandigs.

heel goed idee .
alleen ik doe het later misschien , want ik heb geen sex of zo .
ik slik de pil puur alleen , om ongesteldheid. (:

Mij lijkt zo’n spiraaltje niks.
Maar gelukkig vergeet ik de pil nooit. :stuck_out_tongue:

Ik kon deze niet hebben van de doktor omdat het heel moielijk te plaatsen is bij iemand die geen kinderen heeft gekregen.

Wauw je laat het wel een beetje als propaganda overkomen :stuck_out_tongue: Terwijl er nog zoveel andere vormen van anticonceptie zijn, die ook werken. Ik gebruik de NuvaRing bijvoorbeeld en ik vind het ideaal. Zo kan ik elke maand nog checken of ik niet zwanger ben en ik vergeet geen pil.
Ik overwoog het spiraaltje even, maar ik las dat het heel veel pijn kan doen en het is niet aan te raden als je nog geen kind hebt gehad. Ik voelde me er ook te jong voor. Het hangt heel erg van de persoon af wat diegene prettig vindt, dus ik vind het een beetje jammer dat je het zo te koop zet.
Wel fijn voor je dat je er zo blij mee bent, natuurlijk.

Ik zit een beetje in mijn maag met dat vervelende koortje dat dan de hele dag eruit bungelt. Dat vind ik weinig charmant.

Ik heb 17 maart 2011 eindelijk mijn spiraal laten verwijderen. Dat verwijderen deed geen pijn. Voelde alleen maar raar. Ik ben zelf superblij dat het ding eruit is, want ik had niets dan last.

Het inbrengen (terwijl ik al een kind heb, nog niet zo lang gelee gekregen toen) deed bij mij echt HELSE pijn (dus de pijn is voor iedereen ook anders) daarnaast bleef ik bloeden bloeden bloeden tot ik op het allerlaatst wee-achtige buikpijnen kreeg.

Met spoed het spiraal eruit laten halen, komt de huisarts erachter (17 maart) dat het spiraal bij mij scheef zat ( 6 weken controle was alles nog goed! ) + dat mijn lichaam het spiraal aan het uitstoten was. Dus “blijkbaar” kon ik zowieso al niet tegen het spiraal + nu ga ik volgende week een test halen, want ik had grote kans op zwangerschap (volgens de huisarts) maar mijn lichaam doet inderdaad ook raar en ik heb zelf ook al het vermoeden (vanwege een scheefzittend spiraal…hmmm…ik wilde vlug een 2e kind, maar ZO vlug ^^)

Ik gebruik NU, de dag na het verwijderen van het spiraal de NuvaRing. Je krijgt er ook een heel duidelijk,handig boekje/beschrijving bij en ik heb van de NuvaRing geen last! Ook niet tijdens de seks + je kunt de Nuvaring 3 uur uit je lichaam halen (voor als je het voelt tijdens de seks)

Het spiraal voelde ik tijdens de seks, op het laatst erg pijnlijk en bloeden + mijn vriend vond de draadjes…weird.

Ik heb ook een spiraaltje, en ben ook 16, nu heb ik nog wel veel bloedingen tussendoor maar ik hoop dat het snel over is. Het inbrengen deed echt godse zeer bij mij, niet normaal nog nooit zo´n buikpijn gehad, maarja naar 3 morningafterpillen moet je toch wat…

Volgens mij is de NuvaRing tot nu toe de beste alternatief voor de pil. Ik wil later geen pillen slikken. Ik slik nu al de pil vanwege mijn lage oestrogeengehalte en ik voel me alles behalve lekker. Mijn humeur is weg en ik huil zelfs bij stomme meidenfilms, terwijl ik voorheen een boyish girl was :’) Gelukkig is het maar tijdelijk, maar later wil ik absoluut iets anders. Misschien een spiraal of de nuvaring. Nja, ik heb toch nog een lange tijd om er aan te denken.

Ik krijg 'm zodra ik weer ongesteld wordt!

Die NuvaRing klinkt wel ideaal.
Ik wil eigenlijk ook iets anders dan de pil(ik heb Yasmin) omdat ik een beetje moe word van het feit dat mijn libido zo laag is. Maar ik ben bang dat wanneer ik er mee stop mn puistjes weer zo terugkomen als voorheen :<

Weet je wat het een beetje is…
Het is nooit 100% betrouwbaar en dan vind ik de pil wel fijn omdat je dan door je ‘ongesteldheid’ de zekerheid hebt dat je niet zwanger bent. (Uitzonderingen daargelaten.)

Ik mag alleen de koperspiraal ivm de hormonen die in de rest van de anti-conceptie zitten.
Zelf zie ik het niet als een optie, dus moet ik maar extra voorzichtig zijn.

Het werkt wel niet tegen soa’s.

het lijkt mij ook wel wat maar, mijn buurvrouw heeft dat ook gehad en in die tijd kreeg ze 2 kinderen (geen tweeling) en aangezien ik toch meestal pech heb, probeer ik t liever niet :stuck_out_tongue:

Ik wil een implanon. Helaas wordt het niet vergoedt=( Lijkt me nog chiller dan een spiraal.