Lijkt een pil je niks? Tip!

Hee hee meiden van Girlscene!

Ik ben nieuw hier maar heb toch wel echt een tip voor meiden die vaak de pil vergeten, bang zijn voor een prik pil e.d.
Weet niet of er al een topic voor is want kon het in ieder geval niet vinden, soryy als ik het dubbel doe dus!

Ik ben inmiddels negentien jaren jong en heb sinds twee jaar de liefste vriend, echt mijn mister perfect. Alleen vergat ik echt zo ontzettend vaak de pil! Dat ik net iets voor mijn 18e besloot om eens te gaan informeren bij de beste gynac van de stad.
Na me te laten informeren heb ik de mirena spiraal genomen, zou hem echt aanraden voor elk meisje die de pil vaak vergeet of bang is voor de prikpil!
Van de mirena word je 5 jaar lang niet ongesteld, daarna moet je hem vervangen. Je voelt alleen het inzetten wel een beetje, daarna voel je er niets meer van. ook niet tijdens de seks.
Meteen na het zetten ben ik nooit meer ongesteld geweest, echt heerlijk! Weet niet eens meer hoe het voelt! Met seks merk je er niks van en verder overdag en zo ook nooit. Nu zullen er misschien meisjes zijn die zeggen ‘dat is toch niet gezond’. Jawel, want jouw lichaam maakt dat allemaal aan. Maar door dat die spiraal in je baarmoeder zit, ‘denkt’ je lichaam dat je zwanger bent en maakt het dus niet meer die dingen aan waardoor je ongesteld wordt. Ook daardoor is het veiliger als de pil.
Je hebt net zoveel kans om zwanger te raken als de pil, net geen 100% veiligheid dus, maaar STEL dat je bij die mini procenten zit, en je raakt zwanger, stoot het gelijk af omdat er al iets vreemds in je baarmoeder zit. Ideaal:D Heb dit allemaal van mijn arts uitgelegd gekregen en heb hem nu dus bijna 2 jaar. Ben er super happy mee en wilde dit graag delen omdat ik denk dat ik hier misschien sommige meiden mee kan helpen!

Liefs

eeen spiraaltje lijkt me ook wel wat :slightly_smiling_face: maar nu nog niet XD

Heel erg mooi, maar ik laat mijn spiraal er binnenkort weer uitzetten, want IK kan er dus niet tegen;)

Het is allemaal leuk en aardig, maar je moet het allemaal maar proberen.
Heb zelf het spiraal 13 december laten zetten…en nu wil ik hem er al uit.
Want ik heb niks dan klachten enzovoorts ^.^

En ook qua inzetten, ik denk dat dit voor iedereen anders is. Sommigen voelen het een beetje, sommigen voelen helemaal niks, sommigen voelen het juist wel. Mij werd ook verteld dat je (vooral als je een kind hebt gekregen >> heb ik) HELEMAAAL niks voelt. Dus ik kwam daar…liet het erin zetten en ik had me toch weeën alsof ik weer moest bevallen (niet leuk dus… kan iedereen zeggen wat ie wil)

En ik denk…dat vele meiden hier jonger zijn dan 19, en zelf heb ik gehoord dat doktoren eigenlijk niet vaak (en LIEVER niet) het spiraal laten zetten bij erg jonge mensen of er moet wel ‘iets’ echt zijn waardoor je hem eventueel kan/mag laten zetten :slightly_smiling_face:

Waar de fuck gaat je bloed dan heen van je ongesteldheid? ;p

^ Dat bloed ontwikkelt zich dus niet aan je baarmoederwand, omdat je lichaam denkt dat het zwanger is.
biologie jongah jeweetzellluffffff

dat komt er niet,
want door hormonen wordt er niet meer baarmoederslijmvliesgevormd, en hoeft het ook niet afgestoten te worden

Er komt dan geen eisprong, dus ook geen bloed. Je eitjes blijven gewoon zitten. Je wordt dus niet ongesteld.

ik ben 16 en zie het nog echt neit zitten om een spiraal te nemen XD
wel handig idd maar beetje te vroeg 16 jaar ( ik heb ook al 2 jaar een relatie)

ik heb daarom voor de plak pil gekozen,
is een pleister ( huidskleur) blijft trouwens goed plakken ! verbaast em echt…
1 x in de week een nieuw pleister plakken en dat was het !
wel 1 stop week natuurlijk (ongetseld)

dus ook een goede oplossing als je pillen niet fijn vind…
dit is zeker aan teredan…
geen gekloot met die pilletjes elkedag,
gewoon 1 x in de week een pleistertje plakken

^ Met de pil komt er ook geen eisprong en dan krijg je wel een doorbraakbloeding :wink:

En sommige mensen hebben wel last bij de seks + ik kan al 3 mensen aanwijzen die door het spiraaltje heen…nu met een mooi kindje op de bank zitten :slightly_smiling_face: :wink:

MAAR(!) ik ben wel mee eens…het is MINIEM dat je “door” het spiraal heen echt zwanger kunt worden ,maar toch, HET kan.

Ik wou dat ik positiever kon zijn over het spiraal :frowning: Maar helaas…want het is wel zo dat je echt nergens meer aan hoeft te denken de komende tijd! (erg handig!) maar nee, spiraal is NO GO voor mij

Ik vind het een fijne tip, maar hoe duur is het en hoe vaak moet je dat betalen?

Oh bedankt voor de antwoorden. ( :
ik heb geen biologie, alleen maar FRANS. xD

De kosten van de mirena spiraal bedragen 130,09 euro
Voor mij dan…maar ik krijg 'm gedeeltelijk vergoed
Weet ffe niet meer hoe dit precies zit
Maar jah, ik hoef dat k.tding serieus binnenkort echt niet meer in m’n k.t om het zo maar te zeggen (maar denk niet dat ik geheel het geld vergoed krijg)

Mja. Niet ongesteld klopt niet helemaal… Ik word t wel nog, buh. Heeeeel weinig, but still… buh!

Dat plaatsen is bij mij onder volledige narcose gebeurd, was noodzakelijk bij mij. Nou moet die er binnenkort weer uit, en mag ik wsl niet onder narcose… Weten jullie of dat verwijderen veel pijn doet? naja bij mij doet een gewoon onderzoek al heel erg pijn, haha, dus ik ben hier heel bang voor. :frowning_face:

Ik ‘hoorde’ dat het verwijderen bijna tot helemaal geen pijn doet. I hope so! Misschien een klein steekje, 'zeggen’ze

Maar ik kan het je ook vertellen hoe het bij mij is gegaan binnenkort!

Oh okee, mijn genaecoloog toen zei juist dat dat verwijderen nog meer pijn deed, pft. Maar ik wil jouw ervaringen wel graag horen! :grinning:

De mirena spiraal wordt helemaal vergoed, tenminste bij mij :wink: ik heb via MENZIS een zorgverzekering
Bovendien ligt het er aan WAT voor spiraal je neemt, de klachten die ik hier hoor weet ik niet van of je dan misschien een koper hebt of zo, ik ken zelf heel veel mensen met mirena waaronder ik zelf en het is onzin dat die niet bij jonge mensen wordt gezet of liever niet, juist wel bij mensen die de pil vaak vergeten zeiden mijn 2 artsen :slightly_smiling_face:

“onzin” of niet, maar ik heb met mijn doktoren gepraat. En het gaat om de Mirena, anders had ik wel gezegd dat ik een kopere spiraal had, maar ik heb, net zoals velen een Mirena. En wat ik al zeg… Ik kan 3 mensen ook al aanwijzen, die Mirena spiraal hadden en nu een kind hebben + ik vond het geen “onzin” als een prof.arts mij verteld dat ze ‘liever niet’ een spiraal bij jonge mensen (14,15,16,17) willen zetten

Het spiraaltje:
•zorgt er alleen voor dat je niet zwanger wordt;
•beschermt niet tegen SOA’s.
Een spiraaltje is van plastic of metaal. Een arts plaatst het in de baarmoeder. Dat is een huisarts of een gynaecoloog. Het spiraaltje zorgt ervoor dat het vruchtje niet in de baarmoederwand gaat zitten. Er zijn verschillende soorten. Er is ook een spiraaltje waar hormonen uitkomen. Dit zijn veel minder hormonen dan in de pil zitten.

Voordelen
•Als het spiraaltje erin zit, hoef je niets meer te doen.
•Het spiraaltje kan 5 jaar blijven zitten.
•Het spiraaltje zorgt er redelijk goed voor dat je niet zwanger wordt.

Nadelen
•Het spiraaltje blijft soms niet goed zitten. Dat moet de arts opnieuw een spiraaltje plaatsen.
•Het spiraaltje kan zorgen voor ontstekingen. Dit kan zo erg zijn dat een meisje geen kinderen meer kan krijgen.
•Met het spiraaltje kun je nog wel een SOA krijgen.
•Het spiraal wordt meestal alleen geplaatst bij vrouwen, die al kinderen hebben en niet weten of ze nog meer kinderen willen.

Het lastige is dat jij in mijn topic het spiraaltje algemeen geeft. Die nadelen gelden dus voor bepaalde spiraaltjes, niet voor een specifieke. Ik heb het hier over de mirena spiraal.
Maar bedankt voor je berichtje:)!