Ligt het aan mij?

[i]Heaay meiden,
Nou ik heb dus ruzie met een paar vriendinnen :S
Omdat J.(zo noem ik haar even) had net haar hamster verloren,en ik zag dat ze bijna ging huilen,en we zaten in de les.
Dus ik zit haar tetroosten enz.
En toen kwam haar beste vriendin K. erbij,en toen kwam zo de lerares en zij ja ga jij & J maar even wat water drinken.
Dus heb ik dat gedaan,getroost,zitten we zo in de pauze.

Komt een meisje uit mijn klas naar me toe A.
Die begint van ‘‘ja waarom ging je J. troosten K. is toch haar beste vriendin?
Schijnheilig wijf & en wat ben jij een slet enz.’’

Nouw is K. ook boos op mij omdat ik J. heb getroost in plaats van zij.
Ze zegt van niet maar ik weet het wel heel zekker.
En dan zitten we in de les,hoor ik elke x mijn naam vallen,enz.
En toen zaten we bij een vak en paar meiden naast mij zaten aan het praten.
En toen zei de leraar zo ‘‘ja nu mond houden’’.
Zegt zo een meisje, meeloper van A.
‘‘Ja sam,houw gewoon je mond’’,maar echt zo’n bitcherige toon.

En toen waren we uit.
En ik wou zo me spullen pakken en ik vraag aan zo’n meisje naast mij.
‘‘Hebben we nog huiswerk?’’
Gaat A. opeens voor mij staan,express.
Zegt A. zo ‘‘Ja we hebben gs.’’
Ik zeg zo dat hebben we helemaal niet,zij ‘‘Ja echt wel,kkhoer,vuile b*tch’’.
Blaablaabla.

Ik snap echt niet wat haar probleem is hoor.

En het begon allemaal,omdat mijn tipex kwijt was geraakt,en ik had er dus geen.
Werd zij helemaal boos,want ik had wel tipex. Ik had het net gekocht. (Volgens haar)
Ik ben gewoon een gierig rotwijf,volgens haar.

En toen vroeg zo’n ander meisje D. een meeloper van A. ‘‘Mag ik je potlood?’’

Ik gaf het zo.
Was de les afgelopen,moesten hun nablijven.
Dus ik zo ‘‘Mag ik me potlood terug?’’
D:’‘Nee ik geef het je morgen wel’’
Ik : ‘‘Ja maar ik heb een beetje slechte ervaringen met morgen’’’
Want ik was me tipex ook laatst kwijtgeraakt.

Na lang zeuren krijg ik die potlood naar me toegegooid.
Wordt ze helemaal boos,en alles.

Nouw ik weet echt niet wat ik moet doen,zo houw ik gewoon geen vriendinnen meer over,want A. is zo’n beetje populair,en roddelt echt veel over mij ;$

Sorry voor dit zielige verhaal.
x[/i]

pff sorry, maar wat heb jij een stelletje zielige figuren als vrienden o.o
denk je ook eens aardig te doen…

het ligt in ieder geval NIET aan jou.

ik zou ze trouwens negeren tenzij ze wat normaals vragen, en de rest van de klas die niet meeloopt ziet zelf toch ook wel dat jij niks doet? en dan gaan ze hopelijk vanzelf weer normaal doen.
zo niet, dan zijn het een stel domme wijven sorry en zijn ze jou niet waard.
good luck :four_leaf_clover:

Thank you,
Ik probeer ze ook tenegeren,maar gaat wel moeilijk.
Het zijn niet echt mijn vriendinnen,ze houden van mij en ik ben hun beste vriendin als ze me nodig hebben voor een werkstuk anders kan ik gewoon opzouten.
Het zijn meer ‘‘klasgenoten’’.
Vroeger waren we wel hele goeie vriendinnen,but people change.
Iedergeval bedankt:),

Wat een verhaal, ik begrijp er niet veel van.
Ik zou ze een tijdje met rust laten,
en dan na een tijd met hun proberen te praten opnieuw.
Maar ga nu beter niet zielig hun achterna lopen ofzo.

pff wat stom zeg
nou het is totaal niet jou schuld en als ze dan om een werkstuk of huiswerk of iets vragen, zou ik het denk ik gewoon niet geven.

kan je zegmaar niet gewoon een beetje bij die J blijven ? want die lijkt in htet verhaal wel normaal ?

en succes ja !

Ja,ik heb wel een vriendin die zich er niet mee bemoeit enz.
Daar loop ik gewoon mee,en heb ik lol mee :slightly_smiling_face:.
Maar ik moet ook gaan leren om voor mezelf op tekomen.
Want dan gaan ze helemaal zitten zeuren en lief doen,en dan geef ik het uiteindelijk wel.
En later heb ik er weer spijt van :S.
Maar zoals hier gewoon wordt gezegd,ik laat ze gewoon met rust,ik hoop dat ze mij naar verloop van tijd ook weer met rust gaan laten.

Thanks voor jullie steun :slightly_smiling_face:!

Waarom zegt die J. niet tegen haar vriendinnen dat ze normaal moeten doen?

Wat een gare snollen zeg!
Je moet niet over je heen laten lopen hoor, een grote bek teruggeven.
Pas natuurlijk wel op wat je er precies uitgooit, maar laat niet over je heen lopen.
Mochten ze echt te ver gaan, dan zou ik gewoon je mentor inschakelen en zeggen dat je geterorriseerd wordt.
Want dit is zo flauw van hen, je mentor zal er vast wat aan doen.

Jeetje, wat een trieste personen zeg…
Zoek anders gewoon andere vriendinnen :]

Wow 0.o Nja, het ligt iig niet aan jou, jij wilde alleen maar helpen, dat is juist goed. Die A. verdraait het gewoon, die zocht gewoon iets om je te sarren ofzo. Aandacht tekort mss? Iig probeer er boven te staan ofzo, ze zijn jou niet waard.

Vriendinnen? Whoa dat je ze nog zo noemt, wat een bitchasslikkers.

Schat het ligt egt niet aan jou soms moet je egt een grote bek geven en weet je nix te zeggen verzin een paar zin waarvan je ze egt stil krijgt. Je moet laten zien dat ze jouw niet klein krijgen

Meid, ga op zoek naar andere vriendinnen zou ik zeggen, dit zijn geen echte ‘vriendinnen’.

Volgens mij had ik hun allemaal allang op de bek geslagen…

ohh dit doet me zo denken aan mijn toestand in de 2e/3e ik snap echt nog steeds niet dat sommige mensen zo rottig moeten doen…
gelukkig nu geen last meer van, mensen worden ouder (en verstandiger) :’]
maar als ik jou was zou ik gewoon andere vrienden zoeken en inderdaad proberen voor jezelf op te komen en nee durven zeggen

gaat dit nou erover om wie wie troost om een hamster nog wel?
Wat een vreselijk stelletje kinderachtige kinderen; gewoon negeren zielige figuren

pardon, volgende keer als ze wat van je willen zeg je toch gewoon dat je niks geeft aan iemand diejou een kankerhoer noemt (of in die richting).

wat een leveloze bitches zeg.

Sorry hoor, maar die meisjes vertonen echt wel het kinderachtigste gedrag ooit.

Ja ik weet het maar dan doet ze weer zo aardig.
Maar ik probeer ze gewoon tenegeren,en ze doen wel wat normaler nu.
Maar dan vragen ze bijv ja mag ik je tipex?
Dan als ik zeg ‘‘nee’’,dan pakken ze me etui af en halen ze er het er gewoon uit :S.
Maarja bedankt allemaal iedergeval :slightly_smiling_face:.
Ik probeer gewoon mezelf teblijven,en voor mezelf op tekomen.
Thanks,x

Meid als ze je tipex nemen zonder het te vragen of het gwn pakken terwijl jij nee zegt dan zou ik hun allang op de grond gesmeten hbbn.

Maar ik hb geen zelfbeheersing. Je moet idd jezelf gwn zijn en als ze weer irri doen bel me dan maar vanuit Wassenaar dan zorg ik wel voor ze dat ze stil zijn

Volgens mij is die A op de een of andere manier verschrikkelijk jaloers op jou, alleen weet ik niet wat. En K, die is dan waarscheinelijk wel boos op je, maar vraag haar dan naar. Als ze zegt van, ik ben niet boos. Begin dan met ‘waarom doe je dan zo, (afstandelijk, lullig, prikkelbaar, kwetsbaar ofzo)’ En anders met: ’ Sorry dat ik haar trooste, maar ik kon toch moeilijk dan dat er niks aan de hand was? Dan waren jullie ook boos geworden omdat ik haar niet trooste, dat weet ik zeter’ (begin dus al uit te leggen waarom je het hebt gedaan, zonder dat ze er om vragen, dan begint ze vanzelf wel te praten).
En waar is dat meisje die je had getroost gebleven?Wat zegt zei er dan over want bij haar begint het een beetje.

Het slaat in ieder geval helemaal nergens op wat je “vriendinnen” doen, jij hebt niks fouts gedaan, alleen dingen goed. Ze is toch een vriendin van haar, wat maakt het dan uit dat je haar troost? Dat hoeft dan toch niet perse je beste vriendin te doen. Als mijn beste vriendin getroost werd door iemand anders had ik het alleen maar begrepen en had ik er zeker niet moeilijk over gedaan. Ik had haar dan wel op een andere keer gesteund en getroost.

Laat ze maar, ze zijn het niet waard.