ik heb een keer gehoord dat er in light frisdank
vervangende stoffen zitten waar je ook dik
van word… is dat waar?
Nee. Het is wel zo dat je trek krijgt in zoet eten door de zoetstoffen die in light frisdrank zitten. Hierdoor kan het zijn dat je meer gaat eten en daarvan wordt je dik.
weet ik niet, ik drink geen frisdrank
Voor zover ik weet wel… En ik vind persoonlijk de gewone cola (en andere frisdranken) altijd lekkerder dan de light.
Nou, dan heb jij de AH huismerk cola light nog niet geproefd :’)
Ja, ik ben een echte cola proever, ik kan lidl, ah, coca cola, pepsi, enz allemaal uit elkaar halen :’)
Maar goed. Ik heb het wel gehoord, maar durf niet te zeggen dat het waar is :S
Oooh echt? Dat wist ik niet haha, ik dacht dat er namelijk wel gewoon een stofje inzat waarvan je alsnog dikker zou worden. Maar het schijnt ook slechter te zijn voor je gezondheid, klopt dat dan wel?
Ik weet niet meer zeker hoe dat precies zat, maar dat had ik ergens gelezen. Ik merk zelf ook dat ik meer trek krijg in zoet eten als ik veel light frisdrank drink.
Zoetstoffen zijn inderdaad slechter voor je gezondheid. Maar het is pas gevaarlijk als je iets van 4 liter cola light per dag drinkt.
Ik geloof dat je door die zoetstoffen inderdaad dik wordt ja. Gewoon hetzelfde als wanneer je gewone cola zou nemen. Maar ik houd mezelf graag voor de gek, dus ik drink ook altijd light.
Ik heb nog even voor je gezocht, en ik ben een interessant artikel tegen gekomen. In het artikel staat dat light-frisdranken bijdragen aan het overgewicht, en er staat ook iets over de behoefte aan zoet eten door de zoetstoffen in frisdrank.
‘Preload experiments generally have found that sweet taste, whether delivered by sugar or artificial sweeteners, enhanced human appetite. Aspartame-sweetened water, but not aspartame capsule, increased subjective appetite rating in normal weight adult males [33]. Aspartame also increased subjective hunger ratings compared to glucose or water [34]. Glucose preload reduced the perceived pleasantness of sucrose, but aspartame did not [34]. In another study, aspartame, acesulfame potassium, and saccharin were all associated with heightened motivation to eat and more items selected on a food preference list [35]. Aspartame had the most pronounced effect, possibly because it does not have a bitter aftertaste. Unlike glucose or sucrose, which decreased the energy intake at the test meal, artificial sweetener preloads either had no effect [33,35] or increased subsequent energy intake [36,37]. Those findings suggest that the calorie contained in natural sweeteners may trigger a response to keep the overall energy consumption constant.’
Hier is de link: http://www.ncbi.nlm.nih.g…s/PMC2892765/?tool=pubmed en http://www.ncbi.nlm.nih.g…765/pdf/yjbm_83_2_101.pdf
Ik hoop dat je hem kunt openen, want hij is gelinkt aan pubmed.
Er zitten wel kankerverwekkende stoffen in…
ik heb een keer gehoort dat in light frisdrank aspertaan of zo iets zit en dat dat kankerverwekkend is, maar ik weet niet of het waar is
aspartaam is inderdaad de zoetstof die vaak wordt gebruikt in lightfrisdranken (:. En er zijn onderzoeken die zeggen dat het kankerverwekkend is en er nog veel meer negatieve kanten aan aspartaam zitten.
Ik word misselijk van light producten. :’)
Aspertaam zou in hele grote hoeveelheiden kankerverwekkend zijn.
Maar dan zou je echt heeeeeeeeel veel light-cola moeten drinken.
Maar door light-produchten krijg je ook hartproblemen ofz.
Het is in iedergeval niet heel goed voor je
Neuh, er zitten alleen kankerverwekkende zoetstoffen in.
nee