lifestyle&design

Hallo meiden,
Ik heb even een vraag aan de mensen die de opleiding Lifestyle & Design doen aan wdka in Rotterdam. Deze opleiding lijkt me namelijk erg leuk. Ik vind fotograferen, collages maken en creatief bezig zijn erg leuk, alleen één ‘klein’ probleempje… Ik kan niet tekenen. Als dit echt een mùst is voor deze opleiding ga ik het denk niet redden. Ik vroeg me daarom af of er hier meiden zijn die mij daar wat over kunnen vertellen, of die opleiding dus wel haalbaar is als je tekenkunsten zowat dramatisch zijn.

En zijn er hier nog meiden die de opleiding ‘Lifestyle’ doen en die daar misschien wat over willen vertellen… Graag! Ook over deze opleiding ben ik aan het twijfelen.

…Bedankt!

Je moet een toelating doen op het Willem de Koning, daarbij kan je verschillende dingen doen dus ook dingen als fotograferen en collage’s. Als je dat laat zien, en je dan toe gelaten wordt dan weet je genoeg. Haal je het niet, weet je ook genoeg.

Persoonlijk denk ik dat je er met fotograferen en collage’s maken alleen niet komt.

Wat je misschien ook moet weten is dat als je deze opleiding gedaan hebt (überhaupt kunstschool dacht ik) dat het over het algemeen heel lastig is om aan een (goede) baan te komen.

Ik weet dat je een toelating moet doen, een vriendin van mij doet lifestyle en design… En je hebt groot gelijk dat het lastig is om aan een goede baan te komen met zo’n opleiding, toch zou me dat niet tegenhouden om een opleiding te doen. Ik zit zo te twijfelen, fotografie vind ik erg leuk en mijn foto’s zijn over het algemeen goed, alleen een fotografie opleiding vind ik niks, niet breed genoeg. Zijn er misschien nog mensen die wat over de opleiding lifestyle in tilburg kunnen vertellen?

Ik wilde zelf ook heel graag zo’n soort opleiding doen, maar heb daar toch niet voor gekozen vanwege de baangarantie enzo. Ik doe nu Communicatie en Multimedia Design in Breda. Misschien lijkt dat je wat? Is ook heel breed. Heeft veel te maken met ontwerpen via PC, maar dus ook met multimedia (denk aan Apps voor je mobiel/iPad enzo) Is heel erg leuk moet ik zeggen! En tekenen is geen must.

Ik heb zelf (even) Grafisch Ontwerp aan de WdKA gestudeerd, en ken om die reden wel een paar mensen die L&D doen. Ben je al wel naar een open dag geweest enzo? Wat je zo van jezelf beschrijft klinkt het wel alsof het iets voor je is, voor zover ik dat natuurlijk kan beoordelen zo.

Je hoeft in ieder geval niet per se goed te kunnen tekenen! Ik kan ook helemaal niet goed tekenen en ben gewoon toegelaten, je krijgt gewoon tekenles vanaf zo ongeveer de basis en bovendien is dat niet echt waar de opleiding om draait. Als het je echt wat lijkt zou ik gewoon toelating doen, dan zie je het vanzelf toch… :]

Verplaatst naar School.

Ik wilde 11 november naar de open dag gaan… Maar ik kan niet! Ik heb dus nog geen open dag bezocht. Weet jij misschien wat de opleiding vooral inhoudt? Heb een brochure en dingen op internet opgezocht maar het is niet zo duidelijk en het enige wat ik dus echt een groot nadeel vind is het tekenen.

Hm dat is niet zo handig! Zijn er op de korte termijn geen andere open dagen meer waar je heen zou kunnen? Of een open avond ofzo, die hebben ze soms voor de mensen die overdag niet kunnen. Anders misschien even een mailtje sturen om te vragen of je een andere keer kunt komen kijken, want zonder open dag kom je niet zo ver…

Ik weet verder ook niet heel veel van de opleiding af, maar ik kan het (bij gebrek aan een ‘deskundige’ :p) wel voor je proberen uit te leggen… In het kort zou ik zeggen een mix van mode, lifestyle, fotografie, grafisch. Als je dat soort gebieden allemaal interessant vindt, en er niet maar één daarvan wil doen, lijkt het me een goede keuze.
Maar pin me er niet op vast, misschien zeg ik nu iets heel doms, ga echt naar een open dag of zorg dat je een keer mee kunt lopen ofzo!

En maak je echt niet te druk om dat tekenen, dat deed ik toen ook maar dat was écht geen probleem. Sowieso beginnen ze in het begin bij bijna alle vakken echt weer bij de basis, en geloof me: je bent ECHT niet de enige die (denkt dat ze) niet kan tekenen! Als dat je enige probleem is moet je gewoon toelating doen, dan krijg je het vanzelf te horen.

Bedankt! Ik ga zeker proberen om een meeloopdag te regelen of naar een open avond te gaan, als die er is…

up