Lievelingspersonages

Ik kan zelf echt uren praten tegen mijn personages in mijn hoofd. Ik zie ze altijd als levende mensen, in plaats van iets fictiefs. Dus het leek me leuk om een topic te openen over lievelingspersonages.
Mijn vraag is dus:

Wie is/zijn jullie lievelingspersonage(s) uit jullie eigen verhalen en waarom?
(En het is ook altijd leuk om achtergrondinformatie en karakterbeschrijvingen te posten. Ik zat er overigens ook over na te denken om een soort topic te openen met ‘Interviews met lievelingspersonages’ -van schrijvers van GS, dan wel. Volgens mij komen daar heeele leuke antwoorden uit. Het idee had ik al eerder, maar ik heb het nog niet doorgezet).

Een lijstje die je wellicht kan gebruiken:
Naam:
Leeftijd:
Titel van het verhaal:
Karakter:
Achtergrondinformatie:
Waarom (is het je lievelingspersonage):

Ik heb zelf heel veel lievelingspersonages (in elk verhaal is er wel één of twee die eruit springt), maar je kan altijd nog terugkomen om meer neer te droppen. Het lijkt me erg leuk om schrijvers over hun eigen personages te zien praten. =)

Naam: Wessel
Leeftijd: Op dit moment 18
Titel van het verhaal: Hou me vast, part two [16+]
Karakter: Lieve jongen, maar die ook snel kan veranderen. Hij is niet gauw ergens bang voor, en erg dapper.
Achtergrondinformatie: Zijn ouders zijn gescheiden en hij woont bij zijn vader. Heeft te maken gehad met leugens, maar is daarna weer bij dat meisje terug gekomen.
Waarom is het je lievelingspersonage: Ik weet niet…misschien omdat ik hem ook erg gebaseerd heb op een persoon die echt bestaat…maar hij is voor mij ook wel een soort ‘‘droom’’ jongen, haha.

Su-per-leuk! Mag het ook een verhaal zijn dat hier niet gepost is, of een verhaal dat al afgerond op GS staat?

Precies wat ik net wilde vragen! :slightly_smiling_face:

Ja, natuurlijk! Het gaat erom dat het een lievelingspersonage van je is, maakt mij niet uit of het gepost is of niet. ^^

*oeps, hier stond het plot van mijn verhaal (met de afloop)…*

Geniaal topic dit. Hier (een van mijn) lievelingspersonages

Naam: James
Leeftijd: 17
Titel van het verhaal: Dagboek van een Wereldredder
Karakter: James is een ongelofelijke waaghals met een iets te grote mond. Ondertussen denkt hij meer na dan hij toe wilt geven. Hj doet alles voor applaus en heeft een hekel aan naalden en mensen die hij niet kan redden.
Achtergrondinformatie: Hij leeft in een uitgestrekt grottenstelsel onder de grond, omdat hij een van de nakomelingen is van de mensen die onder de grond zijn ‘verstopt’ toen er een Derde Wereld oorlog uitbrak. Een enorme kernoorlog waarbij de mensen onder de grond ervoor moesten zorgen dat het menselijk ras niet uitsterft. Nu is de tijd aangebroken weer op aarde terug te komen - na vijfhonderd jaar - en James is de eerste die naar buiten gaat.
Waarom (is het je lievelingspersonage):Ik weet niet eigenlijk. Hij is gewoon sympathiek en hij denkt zo’n beetje zoals ik denk of zou willen denken. Ik kan alles op hem loslaten en hij slaat zich er daper doorheen :wink:

Leuk idee, maar ik moet eerst even iene miene mutte gaan doen met mijn lievelingspersonages. Kiezen is lastig.

@VerhalenVlinder O-M-G Je hebt James (yes!)
@Aquanina Niet verwacht dat jij Julian leuk zou vinden :’’)

Mag je ook twee lievelingspersonages hebben? Please, please *puppyeyes*

Ik vind hem niet léúk, ik vind het leuk om de hoofdpersoon soms een beetje te straffen, haha :wink:

HAha, van mij mag je er honderd hebben (al is het niet zo fijn om ze tegelijkertijd te posten). Twee lievelingspersonages posten is echter wel te doen, denk ik zo. Ik heb in elk verhaal wel één of twee die er voor mij uitspringen -dus veel te veel om hier in één keer te posten. Maar je mag later ook altijd weer een personage posten.

Bovendien: als je nieuwe verhalen verzint, met nieuwe personages, kan er altijd eentje ontstaan die alle andere personages verslaat -dat kun je op dit moment niet weten. En natuurlijk mag je die later ook weer posten.

Dank je, dank je, dank je, dank je @melian. Nu kan ik fangirlen over mijn personages :bowing_man:

Naam: Babette (Babe)
Leeftijd: 17
Titel van het verhaal: (werktitel) En de hemel heeft een serieus tekort aan Engelen
Karakter: (poef, daar gaat de inner-fangirl) Babette is een losbandig trutje, die de hele avond naar heavy metal kan luisteren (het liefst de volumeknop naar de max) tot haar oren bloeden. Ze is het type dat schrikt van het feit dat ze dood zou kunnen gaan in haar slaap (liever tijdens een heldhaftige -falende- actie), en veel te snel haar mond opentrekt, maar te lui (en te koppig) is om zichzelf te herstellen. Het kan haar niet schelen, wat mensen van haar vinden, 't gaat er alleen om wat zij van mensen vindt. Als je haar vriendin bent, dan ontfermt ze over je alsof je haar kleine baby bent en dan krijg je haar nooit meer kwijt, maar ben je een vijand… (Ik zou liever mijn eigen voet opeten dan haar vijand te zijn). Ondanks dat ze altijd haar hart volgt, is ze een erg slim type en is het erg jammer dat ze bijna nooit haar hersenen gebruikt. Ook al met haar hoge IQ en het feit dat ze naar elke universiteit kan gaan dat ze wil.
Babette houdt ervan om leugens te verzinnen, dus elke avond schrijft ze een brief naar haar ouders (ze zijn dood), waarin ze minstens 5 leugens verwerkt. Bijvoorbeeld:

1. Ik heb altijd van jullie gehouden.
  2. Ik ben blij dat ik leef.
  3. Maria gaat niet dood.
  4. Ik blijf leven.
  5. Ik heb mezelf niet in slaap gehuild.
    Achtergrondinformatie: Babette had kanker en overleed na een lang en uitputtend gevecht. Wonder boven wonder werd ze door God, samen met honderden anderen doden, tot leven gewekt. Niemand herinnert zich iets van de tijd in de hemel. Behalve Babette. En Babette weet waarschijnlijk waarom ze hier zijn. Maar wie gelooft haar? Een zeventien jarig meisje dat meerdere malen de gevangenis in is gegooid, of een priester die zijn hele leven aan God had gewijd? Juist. Niemand. Behalve een koppige piraat die meer oogpotlood op heeft (serieus, hoe doet hij dat zo perfect) dan haar en een stokoude prinses uit de 17e eeuw die denkt dat ze in een nachtmerrie is beland. Oh ja, en dat 10 jarige jochie die meer hersencellen dan Babette heeft. Geweldig team hé?
    Zij gaan de wereld redden (wees er maar trots op)
    Waarom is het je lievelingspersonage: Is het niet duidelijk? Ze is een betere versie van mij en als ze echt leefde. Oh god dan zouden we besties zijn :stuck_out_tongue:

(Tweede personage komt er zo aan!)

^Aaah, ze klinkt echt super, super, super leuk! En die Piraat ook en zelfs het tienjarige jochie haha. Nou ja, misschien heb ik het verkeerd verwoord: Ik vind haar niet léúk in de zin van ‘ze is zo schattig, ik hou van haar, ze is perfect’. Ik vind haar leuk omdat ze zo imperfect klinkt -zo bitchy haha. En ik hou van imperfecte personages. Ze zijn interessant. Oftewel: ze hebben karakter.

@Melian Haha, ik ben gaan houden van het tienjarig jochie omdat hij van Harry Potter houdt (please, let me adopt him), van Mexico afkomstig is (hij is een krullenbol), en een nerd is en ultra-verlegen.

N.B: Oh ja, ze is ook niet goed in vechten. Babette heeft wel een grote bek, maar kan niet erg goed haar mannetje staan (ruikeluiskindje), dus vraag me af hoe ze ooit de mensheid gaat overtuigen dat ze gèèn vleesetende zombie is (ook al slaat ze een hotdog niet af).
Oh, ja de piraat heeft te veel oogpotlood :stuck_out_tongue: (waarom haal ik mascara en oogpotlood door elkaar)

Oh, ja mijn tweede personage. Sorry, hij is erg vermoeiend en gecompliceerd :’’)

Mijn favoriete personage komt helaas uit een verhaal dat niet serieus is, anders had ik het misschien nog wel hier kunnen plaatsen. Maar ik ga het toch hebben over een personage uit mijn favoriete eigen verhaal.

Naam: Britt
Leeftijd: 16
Titel van het verhaal: Soundtrack van mijn rocksterleven (staat niet op GS)
Karakter: onzeker maar ambitieus meisje dat graag rockster wil worden
Achtergrondinformatie: is verliefd op een meisje (de slet van de school) en heeft daar een liedje over geschreven dat per ongeluk een hit wordt
Waarom is het je lievelingspersonage: omdat ze zo lekker sarcastisch kan zijn

Haar beste vriendin is overigens ook een erg leuk personage.

@Shadowhunter, ja, duh! :wink: Haha, nee, ik vind hem gewoon leuk. En je personage klinkt echt geweldig!

Oké, hier is mijn tweede personage!

Naam: Hij heeft zijn werkelijke naam lang geleden al afgezworen, nu is hij niemand. Wanneer hij Aimi ontmoet noemt hij zichzelf Zwervende Krijger en op het einde krijgt hij de naam Ronin, als een soort symbool voor het goede in hem.
Leeftijd: 24, maar hij lijkt zo oneindig veel ouder…
Titel van het verhaal: (heb geen achte titel maar noem het zelf:) Over een prinses, een tijger en een Zwervende Krijger.
Karakter: De Zwervende Krijger is een verbitterd iemand. Hij is bang voor en teleurgesteld in de mens en de wereld. Hij houd nergens van - niet eens van het leven of zichzelf. Hij spreekt zo min mogelijk en houd iedereen op afstand - cynisch en kortaf. In feite wil hij alleen maar liefde, maar dat kan en wil hij niet beseffen. Hij weet nouwelijks wat hij met vriendelijkheid aan moet
Tijdens het verhaal veranderd hij langzaam in iemand die een gelukkig en vriendelijk kan zijn. Hij leert de mooie dingen in de wereld kennen, al kan hij ze nog steeds moeilijk uitspreken.
Achtergrondinformatie: De Zwervende Krijger is op zijn zestiende de oorlog in gestuurd, en was toen overduidelijk te jong voor wat hem daar te wachten stond. Na de oorlog had hij meer dan genoeg van mensen en het gruwelijke dat zij kunnen doen, en vluchtte het bos in. Daar leeft hij zeven jaar helemaal alleen, hij rooft om te eten en word een gezochte crimineel. Dan komt Aimi (een kleine, weggelopen en wereldvreemde prinses die onmiddelijk besluit van hem te houden.) en zij maakt dingen in hem los waarvan hij allaang niet meer wist dat hij ze bezat. (Tranen, liefde en hoop)
Waarom (is het je lievelingspersonage): Ik vond hem een geweldig personage omdat hij iemand is die liefde krijgt noch geeft, maar o zo verdient. Het ‘sprookje’ dat ik van hem en Aimi gemaakt hebt bestaat voor een groot deel uit gesprekken, en ik houd van de manier waarop hij nooit wist wat te zeggen en soms toch dingen zei die ik niet bedacht scheen te hebben. Ik vind het leuk hoe hij veranderd, hoe sterk en treurig en dapper en onbeholpen hij is.
(hij is één grote tegenstrijdigheid)

@VerhalenVlinder Ik houd van hem. Ik wil hem knuffelen :grinning:

@Shadow, wie, James? (Ik zat echt te lachen om jullie gevecht. Zo grappig. En eigenlijk ook wel een enorm compliment. Beddankt!)

Naam: Percival
Leeftijd: ongeveer 18, niemand weet het precies
Titel van het verhaal: Eavan
Karakter: Percival is een terughoudende jongen zie het talent heeft om zichzelf aldoor in de nesten te werken. het lijkt of alle ellende zijn schuld is maar een heel groot deel kan hij niks aan doen. hij kiest altijd voor de verkeerde optie om dingen goed te maken, en hij heeft een onuitstaanbare passie voor Eavan, zo erg dat hij haar haast haat omdat het hem bijna kapotmaakt
Achtergrondinformatie: zie hierboven :stuck_out_tongue:
Waarom (is het je lievelingspersonage): omdat hij zo geweldig met zichzelf in de knoop zit, hij straft zichzelf voor zoveel dingen terwijl de buitenwereld dat ook al doet. hij verteld niks, en daardoor krijgt hij overal de schuld van, terwijl niemand weet wat er echt gebeurde. ik vind percival echt een geweldige persoon :stuck_out_tongue: