Lievelingseten / -recept

Hoi meiden, omdat ik fan ben van lekker eten en koken ben ik heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee(enz.) benieuwd wat jullie lievelingseten / -recepten zijn, zodat ik het een keer kan proberen te maken en dat dit topic dan ook een inspiratie bron kan zijn voor andere foodlovers :upside_down_face:
Groetjes Joy :wink:

Iig niks met veel e’s erin

Mijn absoluut favoriete eten in mijn moeders zuurkoolschotel. Niets gezonds of verantwoord aan; maar waar je echt de schaal bij me weg moet halen voor mijn eigen bestwil.

200 gr mager rundergehakt
400 gram zuurkool
1 kleine rookworst
150 gram spekjes
1 potje appelcompote (het beste is natuurlijk zelfgemaakt van appels uit eigen tuin)
1 el speklapjeskruiden (of een mix van suiker, zout en kerrie)
200 gram aardappelpuree
1 ui
1 el paneermeel

1. Snipper de ui en snijd de rookworst in plakjes. Knijp het vocht uit de zuurkool, doe dit goed anders krijg je natte zooi. Maak ondertussen de aardappelpuree.

2. Rul het gehakt aan in een koekenpan. Als het bruin is, voeg dan de ui en spekjes toe en bak deze enkele minuten mee. Voeg op het laatst de kruiden toe, roer goed door en haal van het vuur.

3. Doe een laagje zuurkool in een ingevette ovenschaal. Doe hierover het gehakt en hierover weer meer zuurkool. Verdeel de plakjes rookworst hierover en schep hierover de appelcompote. Doe daarover de aardappelpuree en strooi hierover de paneermeel.

4. Zet de schotel ongeveer 30 minuten in de oven op 180 graden.

kip siam met cashewnoten
kip madras met sperziebonen
oma’s erwtensoep
zelfgemaakte lasagna