Liegende vriend.

Ik heb een goede vriend die ik al ken sinds de basisschool. We gaan sinds vorig schooljaar met elkaar om en ik kan echt goed met hem lachen en zo. Alleen vind ik het heel vervelend dat hij veel liegt.
Hij heeft bijvoorbeeld gelogen over zijn afkomst, zijn geaardheid (terwijl hij weet dat ik geen problemen heb met holebi) en nog wel meer dingen.
Ook verzon hij dat de hele school over mij aan het praten is, terwijl dat niet zo is…

Weet iemand wat ik hieraan kan doen? Het is namelijk heel vervelend.

Hem ermee confronteren? Wat hij doet slaat helemaal nergens op, echt nergens voor nodig.

Over zijn afkomst en geaardheid? Dat moet je even toelichten, want die begrijp ik niet. Maar als je hem niet vertrouwt, maar je kan wel met hem lachen, gewoon niks vertellen, maar alleen lol maken. Mocht hij je echt kwetsen, dumpen.

Precies. Confronteren.

Ja dit dus. Liegen in een goede vriendschap vind ik niet kunnen.

Dat iemand liegt over zijn geaardheid kan ik me nog wel inbeelden. Het is niet goed dat hij liegt natuurlijk, maar de meeste mensen vinden het moeilijk om zoiets te vertellen. Zelfde kan ik ook nog wel indenken bij afkomst. De rest kan inderdaad echt niet, ik zou hem er mee confronteren. Communiceer met elkaar en vraag waarom hij dat soort dingen zegt.

Hij zei vorige dat zijn vader uit Mexico kwam en zijn moeder uit Turkije. En nu zegt hij dat hij helemaal Turks is. + hij zei dat hij biseksueel was, terwijl hij tegen een vriendin van mij heeft gezegd dat hij alleen op jongens valt.

bijvoorbeeld:

Hij : ja ik ga naar deze concerten (noemt een waslijst op). En dan de dag van het concert is er altijd iets ‘tussen gekomen’ waardoor hij niet meer kan. Dit is al best vaak gebeurd.

praten, ik vind dit echt niet kunnen.