Liegen

Hey Dames. Hier even in het kort mn probleempje.

Mijn vriend zou gisteravond bij me langs komen.
Hij belde gistermiddag af omdat hij een belangrijke bespreking had voor zn werk, en daarvoor moest hij naar Groningen.

Even later hoorde ik van een collega van hem dat hij die gevraagd had om een biertje met hem te gaan drinken. Hij had zn collega verteld dat hij absoluut geen zin had om bij mij langs te gaan, en daarom had hij maar gezegd dat hij op bespreking moest.

Zn collega vond dat ik het moest weten.

Ik snap niet zo goed waarom hij daar over moet liegen… Hij kan het toch ook wel normaal zeggen?

Hm, ik zou hem eventjes opbellen ofzo. Vragen of het waar is(misschien wil die collega gewoon stoken) en zo ja, waarom dan?

misschien ben je een meisje dat gauw boos word en dan tegen hem flipt miss zegt hij daarom het niet???

wat cedrinn zegt

Volgens mij valt dat boos worden wel mee…

Ik heb hem gisteravond op zn thuisnummer gebeld… toen nam hij op, en hij zei dat hij nog maar net thuis was… maar qua reistijd kon dat helemaal niet…

Dan zeg je tegen hem wat die Collega verteld heeft. En dat hij over zulke dingen niet hoeft te liegen.

Oh vreemd dat hij over zulke dingen liegt. Maar vraag het eerst na of het waar is, dan kun je pas om uitleg vragen!

Lieve schat je moet het niet hier neer zetten, gewoon met je vriend erover praten! het is joúw vriend en ik vind zo’n leugentje maar raar iig…

[i]Als ik jou was, zou ik doen alsof je het met een korreltje zout neemt.
Gewoon heel droog vragen; ‘En… Was je biertje lekker gisteravond?’
Hij heeft dan wel door dat jij hem doorhebt (wat een zin xD) en hopelijk kan hij zichzelf dan uitleggen en misschien sorry zeggen.

In iedergeval, het belangrijkste is: praten, communiceren, converseren of hoe je het ook wil zeggen!

Succes! :slightly_smiling_face:[/i]

Zeg het wel even face to face tegen hem!
Want over de telefoon kan het snel heel bot klinken en over msn of sms ook.

en zeg dan wat LovingAutumn zegt: ‘En… Was je biertje lekker gisteravond?’

En als hij zichzelf gaat verdedigen zeg dan iets van: Ik vind het niet erg dat je het deed, alleen dat je liegt. Wees gewoon eerlijk.

Maar alleen zoiets zeggen als je het echt meent, anders heeft het geen nut.

Wel een kutstreek van hem

Ja ‘confrontaties’ altijd face to face doen, want via andere media word het vaak erger dan de bedoeling is.

Ik zou ook boos worden. XD. Jullie spreken af en hij gaat met iemand anders iets drinken, zegt vervolgens ook nog eens dat hij geen zin heeft om bij jou te zijn tegen zijn buddie EN hij liegt. Ik vraag me nu af of ik een meisje ben dat gauw boos word.

OT: confronteren in Real life