Liegen

Hebben jullie wel eens meegemaakt dat een vriendin tegen je liegt?
En dan niet iets klein maar iets groots. En hoe gingen jullie daar mee om.

Een vriendin van mij heeft vorig jaar verteld dat een vriendin van haar was overleden.
Ze woont niet dicht bij mij en ik ken haar vrienden ook niet. Maar nu kwam ik er gister achter dat dat is gelogen.
Ze had toen een foto gestuurd van dat meisje en die heb ik op facebook gevonden. Nu zeg ik dat ik met haar wil praten en nu heeft ze geen tijd… want ze is de hele avond weg.
Maar ik zit hier wel echt mee, ik voel me echt verraden en wie weet wat ze nog meer heeft gelogen.
Ze had ook een tijdje een vriend maar heb nooit een foto van hun samen gezien dus daar twijfel ik ook al aan

Ik negeerde het gewoon. Ik had ook een vriendin die personen verzon en Hyvesaccounts aanmaakte. Ach, moet zij weten. Ik trok er gewoon niets van aan. Natuurlijk is dit best wel een heftige leugen om te verzinnen dat iemand is overleden, maar ja.

Ja niets van aantrekken is moeilijk als je dacht dat het je beste vriendin is.

Misschien heeft het tijd nodig, ik weet niet.
Voel me nu de hele tijd zo down enzo…

Ik heb dat wel meegemaakt. Volgens mij komt dat best vaak voor bij meiden in de puberteit. Haar ermee confronteren maar niet op een belerende manier. Haar gewoon duidelijk maken dat liegen om interessanter over te komen niet nodig is in jullie vriendschap.

Ik heb dat wel vaker meegemaakt. Helaas krijg ik het idee dat steeds meer mensen liegen tegenwoordig. Met haar erover praten lijkt mij de beste optie…

Heb net met haar gepraat en nu zegt ze dat ze dat is vergeten… sorry maar wat moet ik hier mee

Dat is echt bullshit. ‘Ik ben vergeten dat ik ooit heb verteld dat een vriendin van mij is overleden.’ Zeer geloofwaardig.
Dus dat kan je ook tegen haar zeggen. En vragen waarom ze hierover heeft gelogen. Misschien heeft het een achterliggende reden, wilde ze interessant overkomen. Maar ik vind het zelf nogal vreemd.

Ja Ik heb gezegd dat ik liever heb dat ze eerlijk was en toen werd ze boos.
Dus ik zei: nou fijn leven.
En heb haar nummer verwijderd

Is het ook nu! Ben er klaar mee