Liegen

Hoii allemaal!
Ik heb een probleempje, mijn beste vriendin liegt. Ik ben hier al een paar keer achtergekomen, heb er ook vaker wat van gezegd. Ze geeft niet toe. En vervolgens komen de volgende leugens weer. Nu weet ik niet meer wanneer ze de waarheid spreekt. Ik ben bang dat als ik er weer wat van zeg, we weer ruzie krijgen en ik haar kwijtraak. Dit wil ik echt niet want ze betekend zoveel voor me. Ik zit hier heel erg mee en weet niet meer wat ik moet doen, wie kan mij helpen? :wink:

Liefs :kissing_heart:

Over wat voor leugens gaat het?

Ik heb dit ook een keer gehad met een goede vriendin. Ik heb er nooit wat van gezegd omdat ik geen zin had in ‘ruzie’. Ze loog over haar leven, om zichzelf leuker te laten overkomen oid.

Achteraf denk ik dat ik tegen haar had moeten zeggen dat ze ook leuk was als ze zich gewoon voor deed zoals ze was.

Over van alles. De ene keer over paarden. De andere keer over zo 'n boy. En wat ze verder allemaal zegt zou ik niet meer kunnen weten of ze nou de waarheid spreekt of dat ze liegt. @janed0e

Ik denkdat zij het idd ook doet om leuker te zijn of voor aandacht, of om mij jaloers te maken. @Armastus

Liegen over grote dingen vind ik niet horen bij beste vriendinnen, ze zou zichzelf moeten kunnen zijn en niet hoeven te liegen. Ik zou haar ermee confronteren misschien zijn er achterliggende redenen voor.

Zou ik graag willen, maar dan heb ik grote kans dat ze weer boos wordt, dat ze weer blijft zeggen dat ze niet liegt. Ik zou ook graag willen weten waarom ze het doet, maar zodra ik over ‘liegen’ begin bij haar kan ik onze vriendschap vergeten.:cold_sweat:

Het is je beste vriendin toch? Nu klinkt het alsof je bang voor haar bent

Een aantal dingen ben ik echt achter gekomen. En verder, ik merkt soms wanneer ze het echt verzint, maar zeg ik er niks meer van omdat ik bang ben voor haar reactie

Bang voor haar ben ik niet, maar om haar kwijt te raken wel

16

Ik zou haar inderdaad gewoon confronteren zodat ze er niet onderuit komt, en dan misschien erop inhaken dat ze dat wel vaker doet, vragen waarom omdat het echt niet nodig is, ze tof genoeg is zonder alle leugens, etc.

Sowieso niet alleen maar in de aanval, dan gaat ze zich alleen maar verdedigen en kom je geen steek verder.

Kan ik proberen. Trouwens ook zijn er leugens geweest waar ik achteraf pas achterkwam

Ja zal ik doen. Maar ze vatte het vorige keer meteen negatief enzo op, terwijl ik dat totaal niet zo bedoelde , had ik er nog extra bij gezegd ook maarja dat eindigde in ruzie helaas :sweat:

Ja, ik had ook zo’n vriendin vorig jaar. Loog ze gewoon glashard, ook als je haar ermee confronteerde en dan begon ze ook gewoon dat te ontkennen. Het is heeel moeilijk maar uiteindelijk is het op deze manier wel gelukt. Succes verder :slightly_smiling_face:

Dus door middel door met haar te praten is het uiteindelijk wel goed gekomen? Dankjewel, hoop dat dit ook goed komt!