Liegen tegen ouders

Hooii, ik heb een probleempje. Ik ben 16 jaar en vanavond is het schoolfeest, het is om 1 uur afgelopen.
Mijn ouders vinden het belangrijk dat ik met een jongen naar huis fiets en nu heb ik ze wijsgemaakt dat ik met een hele grote groep naar huis ga fietsen, terwijl ik eigenlijk alleen maar met twee andere vriendinnen ga.

Ik woon 20 minuten fietsen van het centrum af en zou alleen door mijn eigen straat alleen moeten fietsen.
Nu voel ik me best wel schuldig tegenover mijn ouders, vooral omdat ze me zo goed vertrouwen en ik keihard in hun gezicht lieg.

Is het raar dat ik me hier schuldig over voel? Moet ik het gewoon tegen mijn ouders vertellen of niet zo janken en een leuke avond hebben? xx

Als dat schuldgevoel jouw leuke avond gaat verpesten, kan je het beter vertellen denk ik.

Als je niet tegen een schuldgevoel kan zou ik het zeggen. Of je verteld het de ochtend na het schoolfeest.
Als je het zelf niet heel erg vind om alleen naar huis te fietsen, zou ik gewoon doen hoe je het nu hebt afgesproken, in een straat kan niet heel veel gebeuren denk ik?

Nouja dat je het nodig vind om daar een topic over te openen, geeft denk ik wel aan dat je je er toch behoorlijk schuldig over voelt. Ik zou gewoon eerlijk zijn. Je bent niet helemaal alleen en anders kan je vader of je moeder, je misschien even ophalen aan het begin van jouw straat ofzo?

Hoi, ja het gaat niet echt om de straat dat is 30 meter ahah, maar mijn ouders vinden het heel belangrijk dat ik met een jongen naar huis fiets maar dit is natuulijk niet altijd mogelijk. Daarom heb ik ze dus verteld dat ik met een hele groep ga terwijl ik eigenlijk met 2 meisjes ga. Ik ben niet bang om alleen te fietsen ik voel me er gewoon zo lullig over haha

Als je er niet eerlijk over bent, blijft dat schuldgevoel, en dat gaat aan je knagen. Het beste kan je eerlijk zijn. Je hoeft niet toe te geven dat je gelogen hebt, je kan gewoon zeggen dat de plannen wat gewijzigt zijn en dat je nu met twee vriendinnen naar huis fietst. Als ze dat niet prettig vinden kunnen ze desnoods nog met je afspreken dat ze je tegemoet komen fietsen zodat je dat laatste stuk niet alleen hoeft ofzo.

Ik lieg daar regelmatig ook over hoor, met fietsen naar huis in het donker. Vorige vrijdag ook ik mocht niet door het ‘‘bos’’ het is niet echt een bos maar goed, ik ging er toch doorheen met een vriendin. We hadden echt geen zin om om te fietsen.

Voel je je echt schuldig dan kan je het beter vertellen. Maar zo erg vind ik dit leugentje niet… (persoonlijk)

je gevoel is heel normaal maar liever het mn ouders vertellen dan de hele avond een schuldgevoel hebben toch?

Als je er er erg mee zit kun je het beste eerlijk zijn tegen je ouders. Anders ben je eindelijk op dat leuke feest, maar zitten je gedachten nog bij je leugen, dat wil je natuurlijk niet! Je kan eerlijk zijn tegen je ouders en zeggen dat je met twee vriendinnen gaat. Maar vertel ook dat je zelfstandig en volwassen genoeg bent om met die twee vriendinnen weer terug te fietsen. Zeg tegen je ouders dat je ze even belt of sms’t voordat je van school vertrekt, zodat ze weten dat als je binnen ruimgenomen een halfuur niet thuis bent, dat er iets mis is. Het zal je zéker lukken je ouders te overtuigen als je ze alles rustig uitlegt en vooral wat hierboven staat tegen ze zegt. Veel succes girl, en veel plezier op je schoolfeest!

Ja, dat snap ik wel dat je je lullig voelt. Misschien toch gewoon eerlijk zijn? Je fietst ten slotte niet alleen en er zijn nog twee meiden bij. Ik vind het dan ook weer niet zo’n onwijs verschil of er een jongen of twee meiden met je mee fietsen.

Whaaa, first world problems.

Serieus, waar maak je je druk om? Fiets lekker met die 2 meiden naar huis en zeg de dag na het feest dat die groep eerder naar huis ging en je dus met -namen van die meiden- naar huis bent gefietst.

Ik zou het vertellen, je ouders hebben een (hele goede) reden waarom een jongen je naar huis moet brengen.

Als ik niet met iemand anders naar huis kon fietsen moest ik van mijn ouders naar huis bellen om mij op te laten halen ook al was het 4 uur.

Ik zou het daarna pas vertellen. Ik denk dat je anders het risico loopt dat je helemaal niet meer mag gaan.

Ik zou het gewoon eerlijk zeggen tegen je ouders.

Sorry hoor maar stel ze wordt wel de volgende dag in de bosjes gevonden, dan hadden haar ouders heel graag gewild dat ze het verteld had en samen een oplossing gezocht.

En natuurlijk is de kans heel klein maar dat betekend niet dat het niet gebeurd.

Ik zou gewoon eerlijk zijn hoor. Je fiets sowieso samen met al 2 meiden dus ben je al met meer personen. En je ouders zijn alleen maar bezorgd over jou dus wie weet als ze dat niet goed vinden dat ze dan samen met jou tot een oplossing kunnen komen

Ik zou het je ouders gewoon vertellen en kijken wat ze er van vinden.
Tegenwoordig is het echt levensgevaarlijk om alleen te fietsen. Een vriendin van me fietste een tijdje terug ook het laatste stukje alleen, en die was dus overvallen door een groep jongens die haar geld en telefoon wouden hebben. En dat was gewoon in een woonwijk.
Nu is de kans dat er iets gebeurd natuurlijk niet zo groot, maar ik zou het toch je ouders vertellen.

Ik ben het met jou eens.
Want er kan onderweg altijd iets gebeuren bijvoorbeeld lekke band etc.
En dan komen je ouders er misschien ook achter en dan zullen ze jou niet gauw meer vertrouwen.

Wonen die 2 meisjes bij jou n de buurt?
Kan 1 van die ouders niet ophalen?

Het gaat er niet om óf er wat gebeurd, maar om wat er kan gebeuren.
Ik zou even met je ouders gaan praten. Als ze het een probleem vinden dat je met die twee meiden fietst, bedenk dat samen een oplossing ?

Misschien willen je ouders je wel koppelen met die jongen die je perse thuis moet brengen ! haha sorry. :flushed: