liegen over seks

hey hey

een vriend van me, die ik stiekem wel een beetje leuk vind, vroeg laatst aan me of ik weleens seks had gehad… ik vond dit een nogal ongepaste vraag, maar heb dus ja gezegd (dat ik dus weleens seks heb gehad…) maar dat is dus eigenlijk helemaal niet waar…

nu mijn vraag… moet ik het gewoon zo laten en gewoon een vakantie vriendje ofzo verzinnen als hij er weer over begint?
en wat zouden jullie hebben gezegd?

Als ik het hem niet zou willen vertellen zou ik hebben gezegd dat het hem niks aan ging.
Maar als hij het nog een keer vraagt zou ik gewoon eerlijk zijn en zeggen dat je dus nog geen seks hebt gehad.

Best wel stom dat je in een reflex liegt over dit soort dingen. Ik kijk dan ook naar mezelf, heb laatst ook over iets gelogen omdat het stom was om als onervaren over te komen. Nu heb ik spijt en ga ik nooit meer hierover liegen.

Gewoon zeggen dus. :slightly_smiling_face:

Mag ik vragen waarom je dan ‘ja’ zei? :stuck_out_tongue:
Maar ik zou gewoon eerlijk zijn. Wat maakt het uit?

Ik zou niet liegen, maar gewoon de waarheid vertellen als ik jou was.

ik wist niet echt wat ik moest zeggen…
achteraf had ik liever iets van ‘gaat je niets aan’ of gewoon nee gezegd…

Vertel hem dat je schrok van de vraag en vertel hem dan dus dat je nog geen seks hebt gehad…

Hm, ja ik snap je reactie eigenlijk ook wel xd.
Zolang hij er niet weer over begint zou ik het zo laten, als hij er wat over zegt zeg je gewoon dat je hebt gelogen

Begin er gewoon niet meer over. Als hij er weer over begint, reageer je gewoon met ‘‘kappen met die onzin, is prive’’. Zo hoef je niet een best wel ongemakkelijke leugen op te biechten maar hoef je ook niet nog een keer te liegen.

Dit zou ik precies doen. :’)

Als mensen het me vragen zeg ik praat ik eroverheen en als dat niet lukt lieg ik meestal ook. Snap wel dat je ja hebt gezegd dus. Zou de leugen verder niet uit gaat breiden. Stel het wordt wat tussen jullie zou ik er op een moment dat het dreigt verder te gaan is over beginnen dat je toch niet zoveel ervaring hebt als je eerder zei. Vraagt hij er een keer over en hebben jullie niks zou ik gewoon zeggen dat je dat niet met hem gaat bespreken en het niet zijn zaak is. is wat ik zou doen in elk geval : )

No offence maar ik snap dus écht niet waarom mensen over zoiets liegen.
Maak het nu vooral niet erger door dingen te gaan verzinnen. Als het toch iets wordt met die jongen zou ik hem wel inlichten dat je nog geen seks gehad hebt.

^ Als ik eerlijk zou zijn tegen de mensen uit me klas zou een groot deel me uitlachen. Dus als die het vragen praat ik er omheen of lieg ik. Puur om mezelf te beschermen. Veel mensen vinden maagd zijn tegenwoordig raar. Alleen mensen die ik vertrouw vertel ik jet eerlijk als ze het vragen. Dat is de reden waarom ik er tegen sommige mensen over lieg. Puur bang voor de reactie van anderen.

dit dus.

Dan vind ik dat die mensen van je klas in de fout zijn. En vooral heel dom zijn. Maar dan nog vind ik niet dat je erover moet liegen. Goed ik snap dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan. Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik heb toen ik 16 was ook ervaren dat men klasgenootjes me raar bekeken als ik zei dat ik nog maagd was. Het was ook niet gemakkelijk voor mij om dat toen toe te geven (groepsdruk ik snap dat heus allemaal wel) maar toch loog ik er niet over. Omdat het helemaal niet erg is, jij hebt gewoon nog niet iemand gevonden met wie je dat wil doen en hebt het zelfrespect gehad je niet voor de eerste de beste te geven. En al bij al is dat het beste. Later ga je merken dat jij blij bent gewacht te hebben en zullen mensen ook meer respect hebben voor die beslissing. Ik ben er vrijwel zeker van dat enkele van die meisjes die je nu uitlachen spijt hebben of spijt zullen hebben. Niet persé omdat ze er vroeger aanbegonnen, maar omdat ze het zo graag ‘voorbij’ wouden dat ze het maar gewoon even met iemand deden.

ik denk indd dat je schrok en je mss een beetje schaamde. Als je echt de waarheid wil zeggen, of als hij er weer naar vraagt zou ik zeggen:

‘Ik zei indd dat ik het al eens gedaan heb, maar dat was eigenlijk in een reflex, omdat ik niet wist wat ik moest zeggen. Eigenlijk heb ik het nog helemaal niet gedaan.’

Niks om je voor te schamen :wink: iedereen doet t een keer, wanneer zie je dan wel. mensen die anderen hier om uitlachen willen zichzelf alleen maar bewijzen. mensen die iets willen bewijzen vinden meestal dat ze aan iets tekort doen… dus sta boven eventuele domme reacties.

Bedankt voor alle reacties!
Hij is er gelukkig vandaag niet over begonnen :slightly_smiling_face:
Misschien is hij het allang weer vergeten en had ik er niet zo’n big deal van moeten maken haha
Maar ik ga er denk ik niet meer over beginnen, en als hij er nog eens iets over vraagt zeg ik wel gewoon dat het hem niets aan gaat…