Liegen over ex?

Ik heb al 8 maanden een heel lief vriendje, en we zijn altijd eerlijk tegen elkaar. Maar omdat ie vroeger dacht dat ie me niet kon krijgen, denk ik dat ie heeft gelogen over zijn ex. Dat hij heeft gezegt dat ie al een keer met iemand heeft gehad. Omdat ie bang was dat ik anders zou denken dat hij niemand kon krijgen. Maar ik vind het zo raar, want zijn moeder wist er niks van. En zei dat ik zijn eerste was, en hij zei; ja mn ex wilde dat we aan niemand iets vertelden. Het was wel een beetje een sletje dat meisje zei hij. Maar toen we voor de eerste keer wat gingen proberen, merkte ik weinig ervaring.

Ik weet het niet, zou hij liegen omdat ie zichzelf vroeger lelijk vond en het anders raar zou klinken als hij nog nooit een vriendin had gehad? Want hij heeft ook liever niet dat ik zeg dat hij al eerder een soort van vriendinnetje had gehad tegen zijn moeder.

Alvast bedankt!

Zou best kunnen.

Het zou best kunnen dat hij werkelijk een ex heeft gehad en zijn moeder dit niet wist. Dat jij ‘weinig ervaring’ merkte betekend niet gelijk dat hij geen ex gehad kan hebben en daarover gelogen heeft.

Als je het toch zo graag wilt weten, kun je er altijd naar vragen

Vraag het hem eens gewoon op de man af als jullie samen zijn. Desnoods: Goh, wie was dat meisje dan eigenlijk? En anders zeggen dat je het vreemd vind dat zijn moeder van niks wist en vragen hoe lang ze hadden, gewoon uit interesse.
Ik zou niet meteen gaan verwijten dat hij liegt, want dat weet je niet. Maar voorzichtig zeggen dat je het ook geen enkel probleem zou vinden als hij geen ex gehad had, oid, kan hem misschien op zn gemak stellen, mocht hij er toch over gelogen hebben.

Maar eerlijk like, waarom boeit het je zo als ik vragen mag? Maakt het voor jou / jullie relatie heel erg veel uit als hij erover liegt / een ex heeft gehad?