Liefje gaat alleen naar festival

Mn liefje wil heel graag naar n festival deze zomer (zeg ff niet welk) maar zij krijgt echt veel geld van dr ouders en ik moet hard werken voor mn geld. En ik wil absoluut niet 200 euro uitgeven om zo eventjes 3 dagen in een vieze tent te gaan slapen. Dus ik wil gewoon niet gaan, vind het echt veels te duur. Maar zij wilt wél gaan dus heb ik gezegd dat ze alleen mag gaan. Alleen vind ik het echt helemaal niks dat ze alleen gaat. Maar ik wil ook niet zo iemand zijn die haar liefje dingen verbiedt…

En nu zit ik er dus enorm mee maar ik weet niet wat ik moet doen…

Misschien heeft zij wel vrienden en vriendinnen die jij ook vertrouwt waar ze mee kan gaan. Dan heeft zij een leuke tijd op het festival en hoef jij niet mee. Of is dat geen optie?

Ach. Je hoeft toch niet alles samen te doen. Ik denk ook niet dat jij het zo leuk vind als dat zij het vind omdat je het o.a. hebt over in een vieze tent slapen voor 3 dagen. Als je graag naar het festival wou dan denk ik dat je het anders zou verwoorden. Zij wil dus iets doen wat jij niet leuk vind. Prima toch? dan gaat ze lekker zonder je. In een relatie moet je iemand wel zo ver kunnen vertrouwen en los kunnen laten om iemand 3 dagen naar een festival te laten gaan.

Ja maar ze heeft me al een keer eerder ‘bedrogen’ zegmaar, wil er liever verder niet op in gaan. En daarmee is ‘vertrouwen’ best nog wel een issue van mijn kant, hoewel ik er echt hard aan werk.

Hmm, dan snap ik inderdaad wel dat je wat huiverig bent…
Vind ik ook niet meer dan begrijpelijk.

Wat zegt je vriendin, als je het er met haar over hebt?

Dat ze heus niks gaat doen, ze beloofd dat ze niet teveel gaat drinken enzo. En ze doet echt wel haar best, moet ik zeggen. Ze wil echt mijn vertrouwen terugwinnen.

En ik weet ook dat als ik zeg dat ze niet mag gaan, dat ze ook gewoon niet gaat. Maar ik wil het haar ook niet ontzeggen.

Mijn vriend wilt graag naar Ground Zero, een hardcorefeest, met zijn vrienden. Ik ga waarschijnlijk niet mee omdat er drugs bij aan de pas komen en daar heb ik niets mee. Ik heb er geen moeite mee dat hij iets zal doen dat mijn vertrouwen zal beschadigen. Zelf ga ik graag naar concerten en hij zou het niet erg vinden als ik alleen met vrienden zou gaan. Dat komt omdat we elkaar vertrouwen en geen reden hebben om elkaar te wantrouwen. Maar als ze je al een keer heeft bedrogen ligt dat natuurlijk anders en begrijp ik dat je haar niet zo snel wilt laten gaan. Maar ach, als ze je weer bedriegt is dat een signaal voor jou dat ze niet de ware is en dat je beter verdient.

Dit precies.

gaat er niet nog iemand met haar mee die jij kent? ik snap wel dat het voor jou niet zo makkelijk is omdat ze je al eerder bedrogen heeft… en ik vind dat zij zich moet bewijzen aan jou en jij niet aan haar want zij heeft een fout gemaakt

Als je jou al een keer bedrogen heeft zou ik haar juist laten gaan. Dit is een ultieme kans voor haar om te bewijzen dat ze het niet weer flikt om vreemd te gaan. Je kan haar namelijk niet dingen gaan verbieden of altijd met haar mee gaan naar dingen want zo werkt een relatie niet. En als ze toch iets flikt tijdens het festival weet je meteen wat je moet doen…

Ik wil het liefje van de TS niet de grond in boren, of iets in die trant.

Maar als haar vriendin vreemd zou gaan, hoe zou TS er dan achter komen?

Precies, dat wou ik net zeggen.

Vroeg of laat komt de waarheid wel boven tafel. Maar je kan niet altijd anticiperen op vreemdgaan. Dan heb je gewoon geen relatie meer. Als TS denkt dat haar vriendin wél vreemdgaat en dit vervolgens geheim houdt moet ze die relatie gewoon stoppen.

Heel herkenbaar
dat probleem wel hij wou ook naar pink pop met zijn collega’s ik vond niks
of je gaat samen of helemaal niet
je kan het niet zo iets het is aan hem en kwestie van hem te vertrouwen
als echt van je houd zal die wel twijfelen.
overtuig hem
kijk ik vertrouw me vriend er is iets gebeurt dat ik onderschat dat ik toch me twijfels hebt.
ik verbied hem niks ik zei ga maar ik doe mij ding en jij je eigen
hij had twijfels hij vond niet leuk dat ik niet mee ging

^Dus dan moet je maar alles verbieden waar de kans bestaat dat je vriend/vriendin kan vreemdgaan? Zo werkt dat niet in een relatie. Je moet elkaar kunnen vertrouwen. Van mij mag mijn vriend ook met zijn vrienden op vakantie voor 2 weken, ik zal hem wel missen maar ik vertrouw hem wel.

nee ik had hem niks te verbieden.
hij begon twijfelen ik zij ga nou maar als je echt heen wilt dan ga je toch
met collega’s dit was geen collega;s uitje maar zo vrijwillig iets
hij wou niet zonder mij ik zei waarom niet met collega’s
gezellig hij had gewoon twijfels ik dacht van oke

Een van de belangrijkste bouwstenen in een relatie is wederzijds vertrouwen.
Daarmee staat, of valt een relatie.

Je hebt naast elkaar, ook beide een eigen leven, waar je in moet investeren.
In een goede, evenwichte relatie beperk je elkaar niet, maar motiveer je elkaar juist om je eigen leven te onderhouden.

Maar ik kan me ook levendig voorstellen hoe het is als je partner al eens een misstap heeft begaan in de zin van vreemdgaan.
Dat is funest voor je vertrouwen in de ander, en het brengt wel degelijk schade toe.
Op zijn minst een deuk of barst.

Ondertussen heeft het liefje in kwestie voor mij een ticket gekocht omdat ze me zo graag mee wou hebben :stuck_out_tongue:

Dit weekend vertrekt ze trouwens naar Barcelona voor een week, dus het komt er nog op aan, ik zal haar ook moeten vertrouwen dat ze niets gaat doen die week :slightly_smiling_face: