Liefdesverdriet

-

Ik heb hetzelfde meegemaakt en het is ongelofelijk klote, en ik kan alleen maar zeggen: laat dat gevoel toe. Stop het niet weg. Zoek je vriendinnen op en huil bij ze uit. Maar probeer na een tijdje ook een balans te vinden tussen je kut voelen en afleiding zoeken. Je kan niet blijven hangen in het verleden, en ik weet dat het nu voelt alsof je daar nooit meer uit komt maar dat kom je wel. Ik weet dat er heel veel dingen zijn die je nog tegen je ex zou willen zeggen, maar doe het niet. Natuurlijk mag je dat af en toe doen, maar probeer vooral bij jezelf na te gaan wat het nog voor zin heeft. Je hebt er niks aan om je op hem te blijven richten. Richt je op de toekomst, huil en klaag bij je vriendinnen als je er behoefte aan hebt, maar probeer je ook te richten op de leuke dingen. Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen… Bij mij is het nu bijna 3 maand uit en ik dacht ook dat het nooit meer goed zou komen met me, maar dat komt het wel, ook al geloof je daar nu helemaal niks van. Maar voor nu, richt je emoties zoveel mogelijk op andere dingen dan je ex. Hij is je verleden, richt je op de toekomst. Veel sterkte!

@Naps: dankjewel voor je lieve reactie, ik hoop heel erg dat je gelijk hebt. Mijn zelfvertrouwen heeft gewoon zo’n deuk gekregen, en ik voel me zo verdrietig en alleen af en toe. Terwijl ik normaal gewoon altijd zo vrolijk en gezellig ben, dat frustreert me enorm! Ik wil mijn oude zelf gewoon weer terug. Vooralsnog probeer ik het maar te zien als een mooie ervaring, maar dat is moeilijk als je zo boos op iemand bent …

Is het geen goed idee om naar hem toe te gaan om met hem te praten? Als je 15 maanden samen bent geweest, moet het best serieus geweest zijn dus jij hebt gewoon het recht om dit alsnog op een - zover mogelijk in deze situatie - fatsoenlijke manier af te kunnen sluiten. Misschien hebben jullie elkaar ergens verkeerd begrepen. Let wel op dat je in dit gesprek niet meteen toegeeft aan hem als hij lief doet, je mag heus wel laten merken dat je dit niet tof vindt.

Ik denk dat praten helpt, dan krijg je wat meer rust in je hoofd…

Ah wat naar ik zeg een grootte bak ijs met bonbons en je hartluchten bij je vriendin/familie :sob::muscle: