liefdesverdriet

Hoi meiden,

Ik heb ontzettende liefdesverdriet en ik kom er echt niet overheen. Zijn er nog meer meiden die hier last van hebben op dit moment en waarmee ik misschien kan praten?.. . Misschien gaat het dan wel beter.

liefs!

Ga afleiding zoeken, familie, vrienden e.d.

Ja dat heb ik natuurlijk al gedaan…

Ik ook, maar ik probeer maar te bedenken dat er meer mensen op de wereld zijn die dit hebben en iedereen er ooit last van zal hebben. :cry:

Ik ken je gevoel… Ugh. Op dit moment ook. Echt jankbuien gewoon.

pff het is zo verschikkelijk! het geeft zo’n pijnlijk gevoel van binnen, nu heb ik echt het idee dat dit gevoel nooit meer weg gaat en dat er geen leukere jongens zijn dan hem. Maar dat is natuurlijk wel zo maar ik ben nog nooit zo verdrietig geweest…
hoe gaan jullie daar mee om?

Luister zielige liedjes, eet heel veel ijs en kijk komische films. Laat het je verscheuren, over je heen gaan. Daarna gewoon dingen doen die je heerlijk vindt om te doen. Neem wat tijd voor jezelf en zoek je vrienden/familie op. Praat erover, lucht je hart.

Oke dankjewel! ik ga het proberen.

Ik ging er heel slecht mee om… ik had jank buien, liep in stormen van regen met harde muziek op en at heel weinig omdat ik geen eetlust had.
Wat me wel hielp was, mijn gevoelens uiten in schilderen, gedichtjes schrijven, sporten, harde muziek en veel praten met vrienden. Ik ging ook dingen doen die ik eerder eng vond om te doen, waardoor mijn zelfvertrouwen omhoog ging. Maar een laag zelfvertrouwen is misschien een beetje persoonlijk :stuck_out_tongue:

In ieder geval. bedenk jezelf dat dit niet eeuwig zal duren en dat dit blijkbaar niet de juiste relatie was. Blijf gewoon leuke dingen doen en zoveel mogelijk met vrienden omgaan. Hoe lang het ook nodig heeft (: Ik weet dat dit allemaal een beetje makkelijk gezegd is, maar zo is het. Je mag me altijd een berichtje sturen om te praten als je wilt.

Liefdesverdriet is echt killing. Blijf denken dat het niet voor altijd is. Het komt weer goed. :sob::muscle:

Ik was echt gebroken toen mijn relatie kapotging. Ik heb zes maanden gehuild, diep gezeten,… Ik ben 20 en had meer dan een jaar een relatie met een jongen van 22. Hij was mijn alles. Toch ben ik er ook overgeraakt. Na zes maanden. :slightly_smiling_face: Ik wil hem nu echt niet terug, want hoe hij me behandelde/behandelt slaat gewoon helemaal nergens op. Geloof me, je raakt er over. Ik weet dat je me nu niet gelooft, maar ik garandeer je; het is zo! En je denkt dat er niemand meer is zoals hem, dat je nooit nog van iemand zou kunnen houden,… Fout! Integendeel, meestal besef je in een nieuwe relatie hoe fout je vorige eigenlijk zat. :slightly_smiling_face:

Super bedankt voor jullie reacties! Dit helpt wel wat (: . Ik ben wel een beetje bang dat als het straks weer wat beter gaat en hij opeens een nieuwe vriendin heeft dat het dan weer heel slecht gaat door jaloezie. Maar goed, daar moet ik niet van uit gaan. Dit gevoel is echt ontzettend vervelend en ik huil echt ontzettend veel, maar misschien is dat wel nodig.

Het hoort gewoon bij het verwerkingsproces, elke tegenslag maakt je sterker. Het is best logisch dat je bang bent dat je terugvalt als je ex een nieuwe vriendin heeft, maar het hoort erbij. Mijn relatie is bijna 1,5 maand geleden (volgens mij) kapot gegaan, maar het gaat al wel beter met me. Dat komt ook doordat het al eerder is gebeurt 2 jaar geleden, dus ik weet hoe er ik ermee moet dealen. Het blijft moeilijk en ik denk nog steeds aan hem. Maar alles wat je nu doormaakt hoort bij het proces en je moet het gewoon op je laten afkomen. Als je het alleen maar ontwijkt en blijft negeren, dan komt dat op een later moment harder terug. :slightly_smiling_face:

:sob::muscle:

Ik ben 6 weken geleden ook gedumpt en de eerste weken waren echt HEL, maar ik heb me in sporten gestort! En niet in mezelf volproppen. En nu haal ik hier zoveel kracht uit! Je kan even alles op alles zetten en als je zoveel moeite doet, denk je gewoon niet na en vergeet je alles even! Ik heb ook vaak met vriendinnen etc afgesproken en heb nu al 3 weken niet meer gehuild en zit zelfs al aan het moment dat ik soms uren niet meer aan hem denk! En geloof me die eerste weken lag ik constant te huilen, denken dat die pijn nooit minder wordt! Maar je komt wel op een moment dat je beseft wat voor een lul hij is als hij jou laat staan en wat voor iemand goeds hij wel niet mist! Geloof me, de pijn gaat over, ookal lijkt dat niet zo! Veel sterkte meid!

Ik heb trouwens zijn nr en facebook etc verwijderd, aangezien ik merk hoe hard ik mezelf anders moet inhouden om tegen hem te praten of het elke keer weer pijn doet om hem online zien te komen! Dat is even hard om te doen, maar het heeft me wel hard geholpen!

Heel erg bedankt! Ik doe ontzettend me best om niet aan hem te denken maar dat is moeilijk. Wel fijn dat meerdere meiden hier last van hebben ( natuurlijk niet dat ik het fijn vind voor jullie, helemaal niet! ) maar wel het idee dat ik niet de enige ben omdat ik het gevoel had dat dit zo erg is , dat niemand dit heeft. En als jullie zeggen dat je er wel overheen komt, hoe moeilijk het ook is hou ik me daar aan vast.

pfffff pijnlijk

Het komt goed meid!
geniet lekker van de mooie dingen, ga leuke dingen doen, en vooral doen alsof je geen liefdesverdriet hebt ( dat werkte voor mij tenminste )

Het is hard, bij mij heeft het denk een maand geduurd, maar als je er eenmaal uit ben, ben je trots op jezelf en ga je lekker verder en laat hem links liggen :slightly_smiling_face:

-

Dit helpt zo goed, en na de tijd zal je langzaam jezelf weer worden en er vrede mee hebben. Liefdesverdriet kan soms lang duren. Maar uiteindelijk, hoe moeilijk het ook is, het zal goedkomen.