liefde...

Liefde…
Ik ben al vaak verliefd geweest. Net als de meeste vrouwen, ook al weten sommigen het niet. Je loopt gewoon wat in de stad, winkelend en bam! Daar staat hij. Wachtend op jou, wachtend op je liefde.
Of in een kroeg, vrolijk meedeinend op de maat van de muziek. Dat ene moment, die ene seconde veranderd je leven. Je kan niks anders doen dan eraan denken. Dag en nacht, je kan niet slapen, niet eten, niet studeren. Je verlangt alleen nog maar naar dat moment waarbij jullie weer samen zijn. Na lang wachten komt dat moment. Je gaat naar hem toe en je zegt: “Kan ik pinnen?”. Natuurlijk hapt hij meteen toen en samen gaan jullie de wereld tegemoet. Voor altijd gelukkig en je hebt je hele toekomst al uitgestippeld. Happily ever after.
Je geniet van elk moment samen en je hoopt dat het gevoel nooit weg gaat.
Maar dan komt er een moment waarbij niet alles is wat het lijkt. Er ontstaat spanningen in jullie relatie. Er breekt gewoon iets. Of er scheurt iets. Dat is de druppel voor je en je dump hem. Dagen kan je niet stoppen met huilen, het is alsof je wereld is ingestort. Het kan weken, soms wel maanden duren, maar als je geluk hebt, vind je een andere, als je in de stad bent, aan het winkelen.
Ik heb dit al vaak meegemaakt. Eén liefde heb ik in Londen ontmoet. De andere in Frankrijk. De derde gewoon in Alkmaar. Maar ik houd van ze allemaal, even veel. Ik kan echt niet zonder ze. Helaas is er in een relatie een scheur ontstaan en het kan niet meer gemaakt worden… Ach, toch maar wegdoen. Ja, ik kan echt niet zonder ze, zonder mijn hakken.
Het klinkt misschien oppervlakkig. Maar evolutionair gezien is het dé kans om te overleven: een relatie aangaan met een gebruiksvoorwerp. Je voelt je emotioneel verbonden met een voorwerp en hierdoor voel je je beter en sterker, waardoor je meer kans hebt om te overleven en je voort te planten. Je projecteert namelijk gevoelens op een voorwerp en je kent het levendigheid toe. Dit wordt in hetzelfde gebied verwerkt als emoties en omgang met mensen. Hierdoor kan je snel emoties herkennen. En dit is dus weer belangrijk om te blijven leven (een furieuze man die op je afrent met een mes móet je wel herkennen!) Dus de volgende keer als een vrouw weer mooie schoenen koopt, of kleding, vergeet niet dat het belangrijk voor ons is. Anders zou de mens wel heel snel uitsterven J
En míjn nieuwe liefde heb ik al op het oog, maar ondertussen ben ik nog steeds opzoek naar echte liefde en dat vind je niet in de etalage van een schoenenwinkel…

haha wat leuk geschreven! Ik vind het echt geniaal :stuck_out_tongue:

haha ja echt leuk geschreven :slightly_smiling_face:

IK wil dit in het blad van mijn studentenvereniging plaatsen, maar wil graag weten wat jullie ervan vinden, dus commentaar en reacties zijn welkom :slightly_smiling_face:

super :’’)

Heel leuke tekst, leuk gedaan!