Liefde

Als je in het van Dale woordenboek het woord liefde opzoekt krijg je dit resultaat:

lief·de de; v -s, -n 1 warme genegenheid: tussen die twee was het ~ op het eerste gezicht; (de) ~ bedrijven seks hebben 2 oprechte en warme belangstelling; het prijs stellen op: ~ voor de kunst 3 voorwerp van liefde: zijn eerste ~

Als je aan mij vraagt wat liefde is heb ik er geen antwoord op .
Want hoe weet je wat liefde is ?
Hoe weet je hoe liefde voelt?
Hoe weet je dat iemand jou echt lief heeft.

Eigenlijk kun je dat niet weten.
Je moet iemand vertrouwen ( is dat misschien ook een vorm van liefde?)

Zeker in de tijd van hyves en msn en facebook etc.
Waar iedereen opzet dat je van diegene houdt.
En natuurlijk kan dat zo zijn en natuurlijk zal dat ook vaak zo zijn.

Vaak valt echte liefde niet te beschrijven, als je van iemand houdt kun je dat niet uitleggen.
Je kunt het alleen maar voelen en hopen dat het nooit over gaat.

Daarom hoop ik dat iedereen weet wat liefde is, niet om het uit te kunnen leggen, maar gewoon om te weten wat het is.

mooi geschreven!

het klopt inderdaad dat veel mensen ‘ik hou van je’ zeggen, niet omdat ze het echt menen en voelen met hun hart maar om dat dat tegenwoordig bijna zo ‘hoort’

Het idee is zeker mooi, maar om nou te zeggen dat je tekst opbouw goed is…
Als je hier echt een goed verhaal van maakt (geen afkortingen zoals etc. maar een echte verhaallijn) denk ik dat je wel echt een mooi resultaat krijgt! Leuk dat je de betekenis in het woordenboek hebt opgezocht :wink:

Dat vind ik juist zo leuk aan mijn vriend! Die is daar ook best nuchter over.
Mijn ex vond na een maand al dat ie van me hield… dat vond ik niet, wilde ik ook niet dat ie dat zei… want hij hield niet van me, hij kende me amper

toen ik van de week tegen m’n vriend zei dat ik misschien wel een beetje van 'm begon te houden (lekker voorzichting ;P) toen zei hij dat dat kwam omdat ie mij ontmaagd had… en ik heb daar een beetje overna gedacht, en dat zou best kunnen… dat mijn gevoelens voor hem daardoor sterker zijn.
Hoewel ik wel denk dat er een beetje houden van komt, omdat ik wil dat hij gelukkig is en daar dingen voor wil opgeven, zelfs als ie gelukkiger is zonder mij (nja, klinkt beetje raar, maarja)

Nouja eigenlijk is liefde gewoon een chemische reactie in je hersens.

Ja, maar als je gelukkig bent, komt dat gewoon doordat je endorfine aanmaakt. Maar is het nou zo erg dat we dat anders willen bekijken? :’) Lekker romantisch wezen! Niet alles willen weten, maar af en toe iets mysterieus laten zijn :’)