Liefde over.

Vandaag zei mijn vriend dat hij niet meer weet of hij nog wel verliefd op mij is na bijna anderhalf jaar.
Hij moet hier dus over na denken.

Ik weet dat dit niet aan mij ligt, maar toch voelt het alsof ik wat verkeerd heb gedaan.

Zou het kunnen dat hij dit voelt door de stres van zijn tentamens of omdat hij bang is of omdat we elkaar te vaak zien?
Denken jullie dat dit normaal is na anderhalf jaar of juist niet?

Hij zegt dat hij nog wel van me houd maar niet weet of hij nog wel een relatie met me wil.

Ik moest het kwijt. En als jullie advies hebben, graag!

na anderhalf jaar ben je niet meer verliefd… dan hou je van elkaar :slightly_smiling_face:

pff ik heb geen idee eigenlijk, maar een relatie van 1,5 jaar geef ik je toch niet zomaar op lijkt me?

misschien moet je hem een beetje rust geven, en hem steunen met zijn tentamens of iets?
en gewoon laten blijken dat jij wel hartstikke veel om hem geeft en van hem houd!

en als die heeft nagedacht en hij wil niet meer verder met je, dan is dat helaas zo…
je kan hem niet dwingen!

Oei dat is vervelend
Nouja ik zou het maar afwachten, het desnoods tijd en ruimte geven

en inderaad: Je kan hem niet dwingen. Hoe moeilijk dat ook is

En misschien ziet hij dan wel in wat hij mist, als je elkaar wat minder ziet.

Jeetje, heel moeilijk.
Natuurlijk gaat je verliefde gevoel over, maar dat gaat wel eerder over dan na 1,5 jaar.
Misschien, klinkt hard, maar ziet hij gewoon geen toekomst meer in jullie. Dat hij wel van je houd, maar niet echt zoiets heeft van WOW.
En dat is ook wel logisch na 1,5 jaar, maar misschien heeft hij dat later bij iemand anders weer wel…

Idd
Ik zie zelf mijn vriend niet zo vaak ( s’weekends), in het begin was het vervelend maar ik keek altijd naar het weekend uit. Nu (na 2 jaar) wil ik wel vaker bij hem zijn, maarehm misschien is het beter om s’weekends aftespreken (of 1 dag per week)

Ik denk dat zijn periode van verliefdheid idd over is. Dan komt er of liefde in de plaats of niets :confused:

Het heeft zeker niets met jou te maken. Die dingen gebeuren gewoon. Geef hem wat tijd om na te denken en veel succes.

Nee, dat is niet waar. Ik ben de gemiddelden vergeten, maar je hebt ook mensen bij wie het langer duurt en dan weer mensen die zelfs gewoon heel hun leven verliefd blijven. Dus het kan best zijn dat zijn gevoel nu pas over is.

Ik hoop dat hij inziet dat hij wel van me houd etc. en wel met me verder wil, maar ik durf het niet te hopen voor als het straks niet zo is. Dan is het alleen maar een grotere teleurstelling.

Dat is wel heel normaal. Ik denk dat je vriend in paniek is omdat de vlindertjes enzo weg zijn maar na een tijd ga je nu eenmaal van elkaar houden. Ik denk dat jullie terug wat spanning nodig hebben. Stel een kleine pauze voor? Dat jullie elkaar een tijdje niet zien. Want uitmaken is zo drastisch. Waarschijnlijk gaat hij je dan zo hard missen na de breuk , dat hij je terug wil. Jongens twijfelen altijd wel eens als de ‘spanning’ van alles verdwijnt.

ik snap je situatie heel goed, ik zat alleen in de positie van jouw vriend
heb ook anderhalfjaar een relatie gehad en dat is nu sinds een paar weken uit
ik zou hem gewoon even rustig laten nadenken want dat was wat ik toen gewoon nodig had
ik hield nog wel van hem maar meer op een vriendschappelijke manier en ik vond het heel moeilijk om die verschillende soorten houden van uit elkaar te halen
ik zou hem niet gaan pushen voor een antwoord want daar raakt ie alleen maar van in de war, steun hem met z’n tentamens en gun hem wat rust