liefde op eerste gezicht mogelijk?

Hoi,

ik ben afgelopen herfstvakantie naar London geweest met school. Toen heb ik daar een jongen ontmoet. Gewoon een jongen. Hij vroeg mijn msn/telefoonnummer en ik gaf hem. Nog steeds zie ik hem gewoon als een vriend. Maar plotseling zei hij vorige week tegen mij via msn: ‘I like you. I wish you were here. I miss you. If I was able to come to you, I would have done that a long time ago…’ en ik heb hem duizenden keren gevraagd, of hij geen grapje maakte ofzo…maar hij zegt dat hij mij ECHT leuk vindt…

dus nu vraag ik me af, is liefde op eerste gezicht wel mogelijk? Want ik heb daar eigenlijk nooit in geloofd…

Ik denk op zich wel dat het bestaat. Maar er is een grote kans dat (omdat hij jou nou niet zo goed kent) hij een heel ander beeld van je heeft gemaakt dan je bent zegmaar. En dat hij daar verliefd op is?

Ik geloof niet in liefde op 't eerste gezicht.
Je hebt elkaar beter leren kennen en misschien heeft hij die klik.
Ik zou me niet teveel van de wijs laten brengen.

Iemand leuk vinden & verliefdheid is heel wat anders. Het bestaat vast wel & hier was trouwens andere topic over?

Is het nou Londòn of londèn??? iedereen schrijft het anders??

Londen is nederlands, London is internationale naam =’)

Ooh, thanks! ik dacht al zoiets =D

Maar even terug op die jongen,wat wil je zelf? Of wil je niks met hem maar meer gezellig praten enzo? Zeg gewoon eerlijk dat je niet echt èèn goed beeld hebt. Dus dat je hem niet leuk kan vinden na een keer gezien te hebben & verliefd zijn helemaal niet. kijk maar wat je goed uit komt!

Liefde op het eerste zicht => nee
Aantrekking op het eerste zicht => ja

Jongens hebben dat ook vlugger dan meisjes, het garandeert geen succes, integendeel. Is meestal heel oppervlakkig gebaseerd en wat iemand hierboven al zei: meestal gaat die persoon ook verliefd worden op een beeld van je dat mss helemaal niet met de werkelijkheid klopt

Ik wil hem eerst beter leren kennen, en hij zegt ook: all we have, is time…
maar toch voel ik me een of ander manier verplicht om NU iets te zeggen over deze situatie…

Het is denk ik best wel mogelijk.
Ik heb ook wel eens op straat gehad dat ik me door een bepaalde jongen heel erg aangetrokken voelde, maar deed er verder niks mee.

Ja. :smiling_face_with_three_hearts:

Ik denk het eigenlijk niet.

Die jongen vindt je misschien wel een leuk meisje en voelde zich aangetrokken tot jou maar verder kent hij je niet echt. En er is een grote kans dat hij die gevoelens voor jou romantiseert en erger maakt omdat hij je niet kan zien. Maar als je iemand niet in real life kan leren kennen, geloof ik niet dat je echt verliefd op elkaar kunt worden.

Je kunt dus wel op het eerste gezicht je aangetrokken voelen tot iemand, maar van liefde kan je pas spreken als je iemand kent en ook zijn/haar slechte eigenschappen kent en accepteert.

hormonen:)

Hahaha, nee :’)

Lust op het eerste gezicht, zeker, leuk vinden op het eerste gezicht, heel misschien. Maar denk je dat je echt met één blik verliefd kan worden op iemand? Dat zijn gewoon de hoermonen die aan het woord zijn :slightly_smiling_face:

(dat is btw puur mijn mening over liefde op het eerste gezicht, geen oordeel over jouw verhaal. Als jij die jongen leuk vindt, go for it.)

Ik heb het afgelopen jaar een gigantische crush gehad op een meisje dat ik pas een jaar nadat ik haar heb leren kennen heb ontmoet in het echt.

Juist het leren kennen puur wie zij was en wat zij dacht, zonder activiteiten eromheen en zonder uiterlijk dat je afleidt (ondanks dat ze echt supersexy was toen ik haar ontmoette) vind ik juist best een romantisch idee :slightly_smiling_face:

Maar dat is een beetje offtopic.

Nee ik vind van niet ;3
Als je de persoon in kwestie voor het eerst ziet/mee maakt, kan je hem/haar echt super leuk vinden maar ‘‘Liefde op het eerste gezicht’’ vind ik niet. Toen ik mijn vriend voor het eerst zag, vond ik hem onwijs leuk maar verliefd nee nog niet. 2 maanden later gebeurde het (": … maarja voor iedereen anders

de jongen waar ik op dit moment verliefd op ben vond ik eerst echt een sukkeltje, in dat geval: nee.

maar ik ken een romantisch verhaal (over mezelf)… Je kent het wel, je loopt door de school en pats boem daar stond hij opeens! Dus nou ja vanaf dat moment viel hij mij dus op, maar ik had verder nog nooit met hem gepraat en ik had ook geen actie ondernomen of zo: en hij begint nog geen 2 dagen later met de eerste respect geven, later heeft hij een tijdje mijn foto’s gerespecteerd en zo, en toen kreeg ik hem op msn etc etc etc.
moraal van het verhaal: ja. ik geloof in liefde op het eerste gezicht.

Ik geloof ook niet in liefde op eerste gezicht,

ik heb wel vaak gehad dat ik jongen knap en leuk vond op eerste gezicht…maar verder niet…
maar hij gelooft er wel in…en ik weet niet…als ik er niet in gelooft, moet ik hem dan nog wel een kans geven om mij beter te leren kennen en andersom?
Een paar vriendinnen van mij zeiden dat ik hem gewoon moest dumpen…maar dat kan ik toch niet zomaar doen? Ik kan toch niet zomaar zeggen: I don’t like you, so…we better can stop with this…and…goodbye?

pfff…jongens zijn zo lastig…¬¬

tuurlijk kan dat.
een vriend van me kende een meisje maar 1 week, daarna waren ze samen en nu zijn ze na 2 maanden nog een koppel.

Ik geloof niet in echte liefde op het eerste gezicht, maar je kan zeker wel iemand al heel snel echt leuk vinden, denk ik.

Mijn ex vond ik vanaf het allereerste begin ook gelijk leuk, langer dan een jaar mee gehad. En een jongen die ik nu net 2 weken ken, vind ik ook al helemaal leuk xD (En we gaan daten, whiiee :p) Anyway, dat was lekker offtopic