Liefde of lust?

Na 4 maanden seks- en vriend(je)loos te zijn geweest was ik een paar weken geleden bij een jongen die ik een beetje van uitgaan kende en m’n werk, na een week dagelijks op whatsapp te hebben gezeten met hem. Grof is hij wel mijn type; lang, aardig gespierd, grappig, dat soort dingetjes.

We waren op zijn kamer film aan het kijken, en van het een kwam het ander en uiteindelijk zijn we met elkaar naar bed gegaan.
Ik heb 3 relaties gehad, en dacht eigenlijk niet dat ik met iemand naar bed zou kunnen gaan zonder daar ook echt iets mee te hebben (blijkbaar wel). Op dat moment dacht ik meer van ‘ik ken hem, hij is aardig, gespierd en ik sta al 4 maanden droog’, dus liet ik het gebeuren en ik had er ook geen spijt van.
Sindsdien hebben we vaker afgesproken, eigenlijk alle keren hebben we dan ook seks, maar ik eet ook bij hem thuis mee, kan met z’n moeder lachen, ook gewoon beneden zitten gezellig doen zonder seks. Afgelopen vrijdag was ik ook in slaap gevallen daar, bij hem in bed.

Maar; ik weet niet eens wat we zijn. Ik heb jongensvrienden, en nou, een gewone ‘vriend’ is hij niet. Hij wist dat ik eigenlijk geen relatie wil na drie bijna vlak achter elkaar, waarvan ik pas sinds een tijdje over de laatste heen ben. En dan alsnog vergelijk ik hem met die ex.
Er zijn ook dingen waar ik me aan irriteer bij hem. Of dat ik naar hem kijk en denk ‘net niet’. Niet dat ik zeg dat m’n vriend superknap moet zijn, maar qua hoofd (klinkt echt lullig maar dat bedoel ik niet) is het niet echt m’n type.
Maar hij is wel lief en ik kan goed met hem lachen. Niet dat hij het lijkt te weten. Het ene moment zegt hij ‘ik wil bij je zijn’, en in een dronken bui Appte hij me een keer dat hij niemand anders wilt, en het andere moment zegt hij weer ‘fuckbuddy’ als een jongen die we kennen vragen wat er tussen ons is.
M’n vrienden roepen alleen maar ‘ja zou echt heel leuk zijn, denk dat jullie leuk zijn samen, is echt een goeie jongen’.
Een vriendin blijft maar vragen ‘is het liefde of lust?’ als ze vraagt wat we nou hebben. Maar ik weet nog niet eens of ik hem echt leuk-leuk vindt zegmaar, hoe moet ik dan weten of het liefde is?
Het voelt ook zo anders dan bij m’n laatste ex (vergelijking, uhu). Na 3 weken hadden wij toen wel echt iets, maar dit is al wat langer dan 3 weken ‘bezig’ en ik weet nog steeds niet echt wat ik wil.
Ook kwam ik er net achter dat die ex een nieuwe vriendin heeft. Dat doet me nog wel iets, omdat hij tegen mij zei “ik wil nu geen relatie, met niemand”.

Pff. Iemand ervaring?

Ik heb wel geen ervaring in dit soort situatie.
Ik denk dat je hem niet mag vergelijken met je ex want niet alle mannen zijn hetzelfde.
Je moet misschien een paar vragen stellen aan jezelf.
Bv. Ben ik verliefd op hem?
Zou ik later een relatie met hem willen?

Ik wil me nergens over uitspreken, gezien ik niet in dezelfde situatie zit, maar ik denk dat ik dat toch wel zou doen als ik erin zat.

Het probleem is dus dat ik wel weet dat ik niet verliefd op hem ben, de vraag voor mij is meer ‘kan ik verliefd op hem worden?’.
Daarom weet ik dus ook niet of ik een relatie met hem zou willen.

Njaa, moeilijke situatie.
Ik denk dat hij gewoon je “fuckbuddy” en een vriend waarmee je plezier beleeft is. Ik denk dat je zal moeten afwachten, misschien krijg je gevoelens voor hem, of misschien niet. Misschien moet je eens een gesprek met hem voeren, om te vragen hoe het nu eigenlijk verder moet.