liefde en vriendinnen

Hallo, ik zit in de brugklas en ik vind een jongen leuk.
Alleen ik hoorde een keer (heel toevallig) dat hij iemand anders leuk vind en dat hij haar gaat ‘‘fixen’’.
Alleen ik kwam er ook achter wie het is en het is 1 van mijn beste vriendinnen!
Zou ik het tegen haar moeten zeggen?
Zodat zei geen ‘‘ja’’ kan zeggen als hij haar gaat vragen?
(Ik durfde namelijk nog niet te zeggen dat ik hem leuk vind)
Wat moet ik doen?!?!?!

HELP!!!

Ik weet het niet.
Ben je nou al heel lang smoorverliefd op een jongen en weet je vriendin dat dan vind ik het lullig als ze met die jongen neemt.
Maar ik heb een vriendin die iedere jongen echt knap vindt. Dan zou ik in principe geen enkele jongen kunnen daten omdat zij hem ook leuk vindt. Daar doe ik niet aan. Dat is dan maar jammer.

ja ik ben al heel lang smoorverliefd op hem en dit is mijn 1ste liefde. ik moet alleen die vriendin nog vertellen dat ik op hem ben. maar ik weet niet wat zei van hem vind. want stel zij vind hem ook… :flushed:

^ wat ze er ook mee doet, lijkt me wel handig dat ze op z’n minst weet dat jij verliefd op hem bent. Ik zou het haar dus wel vertellen.

Ik zou haar alleen vertellen dat je hem al tijden ontzettend leuk vind. Wat zij daar dan mee doet en wat zij uiteindelijk dan met hem doet als hij haar vraagt, is haar keuze. Je kunt het haar niet verbieden om op die jongen in te gaan, al zou ik het wel lullig vinden als ze alsnog ja zou zeggen.

Aan de andere kant, hij heeft dus geen interesse in jou, waarom zou je je vriendin hem dan niet gunnen? Verliefdheid van één kant schiet namelijk niks op.