Liefde en intelligentie

Hai
Ik ben met een collega aan het babbelen gewoon gezellig, niets bijzonders.
Hij heeft speciaal onderwijs gedaan omdat hij zwakbegaafd is en toen ineens kwam het volgende in mij op:

Is het mogelijk om een relatie te hebben met iemand die zwakbegaafd is als je zelf wel aardig op niveau bent (VWO) ?

Het is totaal geen issue voor mij, maar ik vroeg mij af of iemand hier ervaring mee heeft.
Onder zwakbegaafdheid moet je zien: beperkt vocabulaire, moeite met leren, beperkte kennis, slecht in rekenen en niet tegen stress kunnen. Althans dat is bij hem het geval.

Ik ben benieuwd!

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik denk niet dat ik een relatie zou kunnen hebben die op een totaal ander niveau zit als mij.
Klinkt lullig, maar ik zou zo iemand nooit helemaal kunnen begrijpen en diegene mij ook niet. En dat is juist belangrijk in een relatie.

Liefde voel je toch?
Tuurlijk, het is leuk om eens een heerlijk, intelligent gesprek te voeren met jouw partner, dus het hangt ervan af wat je fijn vindt. Mja, communicatie is best wel belangrijk…
Maar het is echt wel mogelijk!!

Ik denk dat dit uiteindelijk niet werkt. Niet om minachtend te doen.
Ik denk dat je iemand nodig hebt waarmee je gewoon gesprekken kunt volgen op je eigen niveau. Het lijkt me erg vervelend als diegene dan juist veel meer weet waardoor ik niet snap wat hij zegt of juist veel minder weet en hij niet snapt wat ik zeg.
Hier zal ik me ook aan gaan ergeren.

Het is denk ik wel mogelijk. Zelf had ik dit ook een tijdje, maar dit werkte gewoon echt niet. Bij mij gingen er irritaties ontstaan doordat ik steeds alles uit moest leggen etc. Dit bedoel ik niet lullig tegenover zwakbegaafden, maar dit is mijn eigen ervaring.