Lief dwerg konijntje zoekt een nieuw baasje

Hoi,
Ik bied een heel lief, tam dwerg rammetje aan.
Hij zat samen met zijn broertje, maar dat is niet goed gegaan. Nu zitten ze allebei apart, maar ik heb liever 2 konijnen in 1 hok. Daarom gun ik hem een ander plekje.
Het is echt een ontzettend lief en nieuwsgierig konijntje.
Hij is op 1 augustus 2014 geboren.

Ik vraag €10 voor hem, niet omdat ik het geld persé wil, maar zodat ik zeker weet dat zijn nieuwe baasjes hem niet willen als slangenvoer.

Ophalen in Ridderkerk. Ik wil hem eventueel ook wel komen brengen, als het met het ov te doen is.

Liefs

Ach, wat een dropje!
Veel succes met het vinden van een nieuw baasje!

Oh en een tip: 2 mannetjes samen gaat maar zelden goed…

te cute!

succes met het vinden van een nieuw thuis
:heart:

Dankje!
Ja iknow, maar we hadden ze met 7 weken gekocht in de veronderstelling dat het vrouwtjes waren :flushed:
Maar eigenlijk zijn ze dan nog te jong om dat al vast te kunnen stellen…

Sorry, al weer niet een reactie waar je iets aan hebt.
echt super lief beestje! jammer genoeg heb ik al een kat. veel succes, ik denk dat het wel goed komt!

Helaas kan ik zelf het beestje ook niet over nemen! Zet ze vooral eens op marktplaats en vraag of je eventueel bij de mensen thuis mag kijken (indien je het konijntje komt brengen).
Let ook op of de mensen de goede vragen stellen: hoe de gezondheid is, wat voor ras het is, wat de leeftijd is, wat voor merk voer die krijgt, welke inentingen de konijn heeft gehad en eventueel inentingsboekje.
Als mensen zulke vragen stellen zijn ze vaak oprecht geïnteresseerd en komen ze niet bij foute families terecht.

Dus? Marktplaats is ook internet en daar worden ook talloze konijnen aangeboden.

Het beste wat je kunt doen is je ene rammetje castreren en het andere rammetje ruilen tegen een voedster in de opvang. Zij kunnen je daar verder mee helpen. Zo zitten beide konijnen niet alleen en weet je zeker dat dit rammetje een goed plekje vindt.
Twee voedsters samen gaan ook zeker niet vaak goed! Als ze gaan puberen (rond de zes maanden) gaan ze vechten. Ook als ze uit hetzelfde nest komen en altijd vriendjes zijn geweest.

Als je meer wilt weten over konijnen en voor goede konijnenopvangen kun je altijd kijken op de site van Stichting konijnen belangen (ja dat bestaat…) of op bunnybunch of je kunt mij altijd noten.

Maar als je deze verkoopt zit die andere dan niet alleen?

Dat maakt het nog geen slimme zet :’) 99% van de konijnen etc die op het internet worden aangeboden eindigen als slangenvoer of als speelgoed voor gestoorde mensen die dieren mishandelen.

Je kan dit konijn toch niet bestellen?
Klopt, het is internet. Marktplaats ook en alle andere site’s waar je dieren op kan aanbieden ook.
Ik kan het konijn ook niet opsturen in een doos, dus er moet nog wel iets van moeite in gestoken worden…

Je hebt echt wel gelijk hoor, heel veel mensen kopen een konijntje te makkelijk.
Helaas…

Topic kan trouwens gesloten worden.

Het konijntje is (hopelijk) in goede handen, bij een gezin met 2 kinderen.
Het jongetje kreeg hem en is er helemaal blij mee!

Aub geen haat reacties, ik weet natuurlijk ook niet zeker of hij écht in goede handen is. Helaas weet je dat nooit 100% zeker