liedjes voor tekenen

Ik moet voor tekenen 3 tekeningen maken over 3 nederlandstalig liedjes. Mijn probleem is dat ik geen nederlandstalige liedjes ken waar ik een tekening over kan maken. Ik luister bijna geen nederlandstalig liedjes. Weet iemand een nederlandstalig liedjes?

ik kan nergens een video versie vinden of een muziek versie. ik zing 'm bij theater met m’n groep.
wiegelied - jenny arean.
de tekst kan je wel vinden, ik denk dat je daar wel inspiratie uit kan halen. :slightly_smiling_face:

Ehm, ik kan nu niet zo snel op een leuk liedje komen maar je kan altijd een liedje van Nick en Simon of Jan Smit kiezen of zo, die hebben er zat. :’)
Of als je echt niets weet Frans Bauer :stuck_out_tongue:

Marco Borsato? Kies het nummer rood, kleur je papier helemaal rood en 1 tekening is klaar :stuck_out_tongue:

dankje, ik heb meteen al een heel beeld hoe ik die tekening wil gaan maken. dat liedje ga ik zeker gebruiken.

Over de muur - Klein orkest
De bom - Doe maar

Als je 1 van die 2 kiest kun je al een complete tekening maken (ik tenminste wel).

Haha +1

Gers padoel - bagagedrager → fiets tekenen
gebroeders ko - ik heb een knal rode rubberboot → rode rubberboot tekenen

+1.

Slaap kindje slaap? Dan teken je een kind die ligt de slapen en een schaap.

kind in bed |muur| schaap in wei

ik wou dat het zo makkelijk was… Ik denk dat ik dan een onvoldoende krijg. jammer genoeg

nick en simon- pak maar mijn hand
2 handen tekenen

Iets van spinvis, misschien een beetje complex om te tekenen, maar als je creatief ingesteld bent moet dat lukken!

Ik ben zelf niet heel erg fan van Nederlandstalig, maar ik ken wel een aantal ‘artiesten’ die erg mooie liedjes hebben met een mooie betekenis (zo ook handig voor je creatieve opdracht).
Je moet maar eens gaan kijken naar Blof, Spinvis en Doe Maar. (: