Liedjes schrijven!

Ha allemaal!
Ik weet niet of mensen hier zin in hebben ofzo maar als je kijkt bij contest staat er ergens “beste sing- en songwriter van girlscene”…
Nou dat topic loopt dus een beetje dood terwijl mensen het wel leuk vonden…
Ik dacht, als je liedjes schrijven leuk vind maar het niet durft te zingen :flushed: of nog een melodie zoekt of iets dergelijks , kijk dan hier! :sunglasses: :sunglasses: :sunglasses:

De bedoeling:
Je kan je eigen liedjes posten en een ander kan het lied zingen.
Je kan ook gewoon een zelfgemaakt liedje zelf zingen en posten.
Je kan je aanbieden om te zingen voor een ander.

Ik wil hier wel snelkoppelingen maken zodat je uiteindelijk allerlei liedjes hier kunt beluisteren, dan kunnen anderen inspiratie opdoen!

Hopelijk vinden jullie dit leuk!
xxxx :kissing:

No one?

upje

jeeej :slightly_smiling_face: haha

Ha allemaal!
Ik heb zelf een liedje geschreven en ik heb ook al een klein idee hoe ik het wil zingen enzo maar ik wilde ook graag weten of mensen zelf een idee hadden hoe ik het kon zingen.
Hier is mijn liedje:
Couplet 1

[size=4pt]I woke up alone.

[size=4pt]I miss you so much.

[size=4pt]Let you’re fears float.

[size=4pt]Love the people who love you.

[size=4pt]Refrein

[size=4pt]This is moment I need you.

[size=4pt]I miss you,

[size=4pt]I want you,

[size=4pt]Without your love…

[size=4pt]Couplet 2

[size=4pt]What happened with us?

[size=4pt]We will do it toghether!

[size=4pt]Don’t be afraid, please start all over again.

[size=4pt]I’m gonna give you all my hours of the day.

[size=4pt]Bridge

[size=4pt]We will save it,

[size=4pt]Right now is the moment you come to me and say…

[size=4pt]Eind-refrein:

[size=4pt]This is the moment you need me,

[size=4pt]I miss you to,

[size=4pt]Cause you’re hopeless,

[size=4pt]

Sorry voor de grootte!
xxx :hugs:
ps TIP Gwn lied kopieren en in word zetten!
xxxxxxxxx

Ik ben ook bezig met een aantal nummers, en ik heb er 1 waar ik niet helemaal van weet wat ik ervan moet denken, dit is het begin:

It’s been a year now.Since you’re gone.
I tried to move on, all along
And I never thougt, that it would be this hard.
To be apart.

I saw you with your new girlfriend
And it’s hard to see you smile,
I tried to walk away.
And didn;t stop crying for awhile.

Refrein:

and maybe it’s better this way
And maybe this is where we stay
Apart from eachother Not together forever
Just you and me, not us.
Apart from eachother, not together forever
Just you and me, not us.

Het is ook nog niet zoals ik het wil, maar een ruw begin zegmaar. :slightly_smiling_face:
Ik wil het gebruiken voor het topic van de beste singersongwriter van girlscene, dus t moet perfect zijn haha

Haha, ik wil mijn lied daar ok voor gebruiken!
Ik zal eens kijken naar jouw lied! Ziet er goed uit hoor!
xx

ahw dankjewel, ik bedacht me dat ik gewoon iets moest schrijven wat ik zelf mee heb gemaakt. dus gaat het over me ex die nu een nieuwe vriendin heeft haha, wel zo makkelijk om over te schrijven

wat een leuk idee! ik wil graag een liedje schrijven maar ben nog niet zo goed in liedjes schrijven. ik zing en speel piano en een piep klein beetje gitaar, als iemand hier niet echt muziek maakt maar wel teksten ofzo, dan zou ik dat welleens willen zingen, dan kan je horen hoe het klinkt enzoo of je het wilt aanpassen.

Fijn! Nu begint het een beetje op gang te komen!
@Derbi ik heb wel al een melodie voor het 1e couplet! Heb in de tekst een paar kleine woordjes erbij gedaan zodat het vlot doorloopt
Niet op mijn zang letten! Enne, de muziek staat hier IETS te hard, ik probeer nog wel iets verder te maken hoor, hopelijk vind je het wat!
xxx
http://vocaroo.com/i/s18ZNPVGlbPT

Ik hoor nu dat het geluid echt heel slecht is, ik heb wel een idee voor het refrein maar… Luister maar gewoon
http://vocaroo.com/i/s0Yfa0WP5WJq
(niet letten op het einde! En op mijn zanG!!!)
hopelijk vind je de melodie leuk!
xxxxx

leuk klinkt vrolijk, alleen ik vind het persoonlijk iets te snel, de muziek zegmaar? speel je zelf muziek?
ik vind het wel heel leuk klinken hoor! ik moet alleen eerlijk zijn dan word het het mooiste natuurlijk :slightly_smiling_face:

Leuk topic! Ik wil eigenlijk ook wel eigen liedjes gaan schrijven, maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen :stuck_out_tongue: Het lijkt me ook wel lastig om vervolgens de goede akkoorden en melodie erbij te verzinnen, maar daarmee kan ik wel hulp vragen aan mijn gitaar leraar (als ik dat durf haha). Maar goed, voorlopig moet ik misschien eerst wat letters op papier krijgen voordat ik me daar druk om ga maken.

ik heb ook een melodie, alleen net nu ben ik lichtelijk verkouden en kan ik het niet inzingen haha, balen

Hier, ik heb de snelheid iets aangepast:
http://vocaroo.com/i/s15B7b3lhPMz

Hier wat tips voor het schrijven van een lied:

1. probeer te rijmen! (als je geen engels woord weet kijk dan ff op rhymezone.com)
  2. Nog geen melodie proberen te maken tijdens et schrijven!
  3. Blij met het lied? probeer eens wat te zingen op een paar akkoorden!
  4. probeer de melodie te maken
  5. probeer er wat bij te spelen!
    Klaar! Je eigen lied!

haha ja ik weet het, maar ik heb geen gitaar ofzo hier. en rijmen lukt wel ,niet alles hoeft te rijmen haha

Okay heb het toch maar geupload, maar er komt tussen het 2de couplet en het refrein nog een soort bridge dat het beter overloopt, want zo is het niet mooi.
schaam
Oh ik schaam me echt dat dit op internet staat haha

heel mooi! Je kan echt mooi zingen! :slightly_smiling_face:

haha ahw dankje, zelf hoor ik dat echt totaal niet haha vind het echt verschrikkelijk haha maar echt heel erg bedankt <3

Ik heb btw een soort bridge. Is dit een betere overloop? :
http://vocaroo.com/i/s0zLrscTZMfa

Het is dat stukje :And it’s time… blablabla.
het eerste zinnetje is de laatste van het couplet.
:slightly_smiling_face:

Haha, je hoort wel at je lichtelijk verkouden bent… maarjaa je kan wel zingen!
(KIJK UIT! als vriendinnen erachter komen dat je goed kunt zingen willen ze je ineens overal voor opgeven :flushed: )