liedjes horen en dan naspelen op piano

ik heb een muziekleraar, die een liedje hoort en het dan zo na speelt op de piano/keyboard. Wie kan dat nog meer? en hoe doe je het?
dat vind ik echt knááááp!

Ik kan dat ook, nou ja in de meeste gevallen dan. Ik moet er natuurlijk wel enigszins een melodie in herkennen, daarna gaat alles vanzelf.
Is eigenlijk niet zo heel moeilijk, vooral ervaring telt. En leren luisteren naar de melodie en de muziek zelf, in plaats van alleen de tekst. Als je dat zelf wil leren: begin te oefenen met liedjes die op de achtergrond piano hebben. Dat gaat het makkelijkst en dan komt de rest vanzelf wel ^^

maar je speelt dan toch alleen akkoorden ?

Hangt ervan af. Als je enkel met de rechterhand speelt, kan je gemakkelijk alleen de melodie bespelen. Als je met beide handen speelt, kan je de rechterhand gebruiken voor de melodie en de linkerhand voor de akkoorden. En als je enkel met de linkerhand speelt, is het het handigst om alleen met akkoorden te spelen.

jep dat kan ik,
alleen met me rechterhand dan.

haha okeeeee hoe dat dan? ik wil dat oook !

Ik deed een paar jaar terug ook vaker bekende liedjes naspelen (wel op de dwarsfluit). Ofja, het lukte me niet in een keer, maar na een minuut heb je wel door hoe het zit, best tof. Hoe mensen dat in één keer kunnen, weet ik ook niet… vind ik echt knap. :slightly_smiling_face: