Elke keer als ik “Shine on you crazy diamond” van Pink Floyd luister wanneer ik lig te slapen, droom ik van een enorme woestijn. Niet zo gek verder, sommige liedjes doen je ergens aan denken, tot ik de youtube comments las. Er stond een reactie met zo’n 50 “thumbs up” die precies hetzelfde zei als ik steeds had: “Elke keer als ik dit liedje hoor, dan moet ik denken aan een eindeloze woestijn”. Ik was dus zeker niet de enige die dit had.
Dit zou makkelijk kunnen omdat we ergens een albumhoes hebben die een eindeloze woestijn als cover had, of misschien door iets anders. Het maakt verder niet uit, dit liedje brengt toch een gevoel van isolatie en misschien zelfs eenzaamheid op. Ik ben hier iets verder over na gaan denken, ik vind dit reuze interessant verder. Ik ben gaan vragen aan vrienden of ze ook wel zoiets hebben bij een liedje, iets anders als dat liedje van mij, en dat hadden ze.
Hebben jullie wel eens een liedje dat een visueel beeld over brengt, gehoord?
Als je dit verder zou uitpluizen en precies zou kijken van waarom een liedje zo’n groot beeld bij iemand kan brengen, zou je het in principe ook in reclames kunnen gebruiken. Dit is dus weer een manier waarop consumenten gemanipuleerd worden, zou dit al gebeuren? Wat vinden jullie er van?