Liedje van Fame (hoe speel ik liefde)

Hee iedereen,

Ik ga voor musicalles een liedje zingen, hoe speel ik liefde van Fame. Het is echt voor zanginterpretatie etc, ik vind het echt een heel mooi nummer maar ik begrijp niet helemaal wat er met de songtekst wordt bedoeld, omdat ik ook de musical niet echt helemaal ken. Is er iemand die mij misschien kort uit kan leggen wat er met de tekst bedoeld wordt en in welke context het staat? Zo kan ik het ook beter op mezelf toepassen… op internet kan ik het trouwens nergens vinden :frowning_face:

Oh dat is een goede
Ben wel naar de musical geweest maar kan het me eigenlijk niet meer zo goed herinneren !

Upje voor jou :slightly_smiling_face:

Dankje! Ik up mezelf maar, in de hoop dat iemand het antwoord weet :stuck_out_tongue:

Ehm, eens denken. Het was een poosje geleden…
Er was een meisje dat verliefd was op een jongen uit haar klas (dat was Jim, dat weet ik nog wel).
Toen gingen ze samen een of ander toneelstuk oefenen, waarbij ze dus moest spelen dat ze verliefd op hem was (maar dat was ze ook echt).
Vandaar dus het “hoe speel ik liefde?”.
Daarna was er een stuk toneel.
Hij zei altijd dat je je gevoelens moet uiten enzo, en zij dacht dat hij haar ook leuk vond. Dus zij vertelde alles, maar toen ontstond er een ruzie of iets in die richting. Hun vriendschap (en haar hoop op een relatie) leek helemaal verpest. Hierna kwam het tweede deel van het lied, vanaf: “was dit niet wat hij altijd heeft bedoelt?”

En eigenlijk was er in de musical dan nog een stuk, toen het allemaal weer goed was gekomen, maar ik denk niet dat dat er nog bij hoort. (dan is het “zo speel ik liefde”)

Oké, een beetje een vaag verhaal, maar ik weet er niet zo heel veel meer van. Dit was trouwens wel mijn favoriete lied van de musical toen.

Ah oke, heel erg bedankt! Als iemand nog wat weet, vertel het me!