Liedje van de dag

Eens kijken of ik hier een leuk topic mee kan beginnen… :slightly_smiling_face:

Mijn idee was:
-elke dag plaatst er iemand een nummer, met een Youtube-link erbij
-iedereen mag dat nummer een cijfer geven, met het liefst nog wat uitleg erbi
(mocht het goed lopen, dan kunnen we ook nog gemiddeldes gaan uitrekenen)

Het doel is om anderen kennis te laten maken met mooie nummers. Het is ook leuk om dan te zien hoe verschillende mensen erover denken. Het is ook het leukst als je nummers plaatst die wat minder bekend zijn… :slightly_smiling_face:

Hopelijk vinden jullie het een leuk idee!

Zal ik een nummer plaatsen:

First Aid Kit - Ghost Town

Ik ben zelf helemaal verliefd op dat liedje, vooral als ze samen zingen, prachtig! :slightly_smiling_face:

Niemand die de moeite neemt om het nummer te beluisteren? :frowning_face: Of vindt niemand er wat aan? :astonished:

Niet super leuk eigenlijk. Ik vind het zo zeurend. Ik geef het een 5.

Jessie james - boys in the summer

7
Ik vind hem wel leuk, maar irriteer me soms aan haar stem.

Best aardig liedje, ja, die gitaar erin is leuk. Het refrein vind ik niet zo bijzonder, maar haar stem vind ik juist sterk. Deed me ergens wat denken aan Gabriela Cilmi, maar dat kan aan mij liggen…

6.5

Ik vind dit zó’n mooi nummer. Ik word er helemaal rustig van (:
Agnes Obel - Riverside
http://www.youtube.com/watch?v=vjncyiuwwXQ

Wauw! Dat is echt helemaal m’n ding! Ik had weleens van haar gehoord, maar nog niet de moeite gedaan om er eens naar te luisteren. Maar het is een schot in de roos, dankje unthinkable!
Prachtige stem, prachtig liedje, blijft mooi ingetogen: 9

Het was trouwens meer m’n bedoeling om een liedje per dag in de picture te zetten en die dan 12 of 24 uur minimaal te laten staan, zodat hopelijk zoveel mensen hem beluisteren en er hun mening over geven.

Doe dit nummer maar =D

Vind het wel een mooi nummer, 6.4 geef ik t. Maar beetje zeurend na een tijdje.
Vind dr haar trouwens echt niks! Die pony staat dr niet. xD

http://www.youtube.com/watch?v=dIYoSBaivq8
Howie Day - Longest night?

^ wel leuk: een 7 =]

De mijne:
La Calle - Juan Luis Guerra ft. Juanes http://www.youtube.com/watch?v=YlNV7u46nRg&feature=fvst

M’n topic wordt helemaal verkeerd begrepen… maargoed, maakt ook niet uit.

La Calle: ik vind er helemaal niks aan, eerlijk gezegd. Behoorlijk eentonig. Het liedje komt ook wat rommelig en structuurloos op me over. Nee, doe me dan maar die ene hit van Juan Luis Guerra.
Een 3 (sorry!)

Upje. Geen zin om die liedjes te luisteren, maar leuk idee.

@SisterDew: heb even je beginpost herlezen, ik snap het idee nu :stuck_out_tongue: En die 3 vind ik niet erg hoor, ieder zijn eigen smaak :slightly_smiling_face:

The young veins - Take a vacation

Ik heb alleen die van First Aid Kit en Agnes Obel opgezocht en WAUW! Dat is gewoon echt precies mijn muzieksmaak!

De anderen zal ik zeker ook nog even opzoeken zometeen.

Ik was dit topic trouwens kwijt en via zoeken was het niet te vinden. Ik heb hem via Google moeten vinden. Grr.

hmmm totaal niet mijn muzieksmaak dus ik geef het een 5 :slightly_smiling_face:

Jessie J ft. B.O.B - Price Tag. <3