Lied voor moeder

Hee meiden,

Begin juli wordt mijn moeder vijftig jaar en ik organiseer een groot feest voor haar. Nu wil ik graag een lied voor haar zingen. Ik heb al wat op internet gezocht maar ik heb nog niet het juiste lied gevonden.

Weten jullie misschien een lied (liefst Nederlands want in Engels is ze niet zo goed) waar in gezongen wordt dat ik veel van haar geleerd heb, dat ze er altijd voor me is geweest, dat ik haar dankbaar ben etc. Iets in die richting.

Hoor het graag, thanks :slightly_smiling_face:

Kun je anders niet zelf een tekst bedenken op een bestaande melodie?

Dan maak je een soort van Mama lied op het liedje ‘‘Papa’’ van Stef Bos?

Ja daar zat ik ook al aan te denken maar ik ben niet zo heel creatief daarin. Heb liever een bestaand lied. Kan het altijd nog als laatste optie doen!

Dat is dat liedje dat Chantal Janzen ook heeft gezongen toch? Even kijken of ik hem dan laag kan houden. Ik vind het leuk om te zingen, klinkt ook wel aardig maar het is niet uitzonderlijk :stuck_out_tongue: Gaat meer om het idee dat ik het voor m’n moeder doe maar wil niet helemaal vals gaan haha! Wel een goed idee!

Oh ik lees nu weer even de songtekst van het lied papa, maar ik weet niet of deze helemaal van toepassing is.

“Vroeger was ik driftig, vroeger was jij driftig”. We zijn nooit driftig, dat is juist het mooie aan onze band haha.

“Vroeger kon je streng zijn en god, ik heb je soms gehaat”. Dit soort dingen wil ik niet zingen. Was wel een goed idee verder ^^

Ik zou een ABC’tje doen, beetje onorigineel, maar het valt altijd in de smaak.

Een ABC’tje… ? Wat bedoel je dan precies?