Lied over 'mens-zijn'

Hallo mensen,
voor een opdracht voor filosofie moet ik een lied zoeken waar het gaat
over wat het ‘mens-zijn’ over het algmeen inhoudt of wat daarmee te maken heeft, heeft iemand een suggestie behalve die dan van the killers?
Alvast bedankt!

ik hoorde eerst een liedje over dat je verlieft word je gaat trouwen en je denkt dat je leven perfect is terwijl je leven voorbij is ofzo XD alleen dan was het in het engels . Maar weet niet of het echt inhoud wat mens zijn is :slightly_smiling_face: dus succes

moet die engels of nl zijn?

The Beatles - Oh bla di oh bla da
Heel leuk liedje, het gaat er zo’n beetje over dat het niks uitmaakt wat er gebeurt, het leven gaat toch wel gewoon door.
David Bowie - Changes
Gaat erover dat het leven veranderd, en dat je zelf ook veranderd.
Jimi Hendrix - Castles made of sand
Gaat erover dat sommige mensen zich teveel illusies maken, en dat ze dan teleurgesteld worden als blijkt dat die dromen niet uit kunnen komen. En ook dat alles een keer voorbijgaat, “And so castles made of sand, slip into the sea, eventually”.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Ik weet ook niet zeker of die liedjes wel zo bedoeld zijn zoals in ze interpreteer. Dit is hoe ik denk dat die liedjes bedoeld zijn.

Het maakt niet of het engels of nederlands is;)

Wende sneijeders (fzo xD)- Mensch durf te leven

Regina Spektor - On The Radio (het middenstuk: This is how it works/You’re young until you’re not/you love until you don’t/you try until you can’t/you laugh until you cry/you cry until you laugh/and everyone must breathe/until their dying breath)

pfoe nee weet er geen.(behalve die van the killers:P)
dus upjeee!

Blof met ‘Mens’??

http://www.youtube.com/watch?v=9Va9KTezJn8
Five for fighting - 100 years

En hier gaat het over : een mens heeft maar 100 jaar te leven en de man die het zingt wordt steeds ouder in het liedje en zegt iets bij elke leeftijd, naja kijk t maar gewoon :’]

haha, ik dacht eigenlijk ook meteen aan human van de killers xD
maar verder weet ik 't niet…
dus hier heb je niks aan

Al iets gevonden?

Maar dat is juist niet wat ze bedoelt he?
Ze geeft alleen weer hoe sommige mensen denken :wink:
T stukje dat daarna komt, dat is wel relevant.

Maar ontopic:
Blof heeft van die liedjes over mens-zijn!
Weet alleen niet zeker welke.

Ehm, ik maak excuses uit het diepst van mijn hart dat ik probeer te helpen?
Sorry?

Waar je je al niet druk over kunt maken.

Bovendien zijn liedteksten vrijwel altijd subjectief, en ik vind mijn tekst nog behoorlijk neutraal/algemeen, dus laat de topicstarter maar beslissen of ze het hulpvol vindt of niet en hopen dat zij geen vreemde reactie achterlaat.

Relaaaax… :open_mouth:

Via de computer is het mss een beetje moeilijk om intonatie over te brengen, maar het was niet gemeen of aanvallend bedoeld… :wink:
En tuurlijk mag de topicstarter ut gebruiken als ze wil, maar k probeerde gewoon uit te leggen wat de zangeres ongeveer bedoelde, gewoon ter informatie.

Laten we het topic niet verpesten en geen ruzie maken :stuck_out_tongue:

Skye Sweetnam - Human

[i]We’re only human
Separated by our thoughts
So hang on to them
or you’ll find you might get caught
Caught up in the…

Hey Monkey See and Monkey Do
Must they get brainwashed
by what’s surrounding you
Didn’t you know that
Every little thing’s contagious