lied met piano en zang

Hee meiden!

Over een paar weken ga ik op een benefietconcert optreden.
Ik ga een liedje spelen op de piano en daarbij zingen.
Het probleem is alleen dat ik nog niet weet welk liedje…

Ik zit te twijfelen of ik een liedje moet doen dat bekend is. Want die vind ik vaak zelf niet zo leuk, maar het is misschien voor de toeschouwers wel leuker om naar te luisteren als ze het kennen?

Mijn smaak is eigenlijk vooral Regina Spektor, haha :slightly_smiling_face:
Ik heb al eens eerder gedaan oa.:

• If I Aint Got You - Alicia Keys
  • She Couldn’t Laugh - Twarres
  • Raindrops - Regina Spektor
    dus dan weet je een beetje wat voor liedjes ik zoek.

misschien weten jullie een lied? :grinning:

Alsjeblieft geen Adele/Birdy, dan kan je tenzij je echt echt ECHT abnormaal goed bent al niet meer serieus genomen worden. Ik denk dat belangrijker is of het liedje goed bij je stem past dan of mensen het kennen.

Samson van Regina Spektor is al jaren mijn lievelingsliedje en is niet zo moeilijk te zingen vind ik persoonlijk :slightly_smiling_face:

iets van Guus Meeuwis?

Jar of hearts - Glee
prachtig nummer om te doen op piano :wink: (ik speel zelf ook)
xx

Ik denk dat het best wel tactisch is om een nummer te zingen wat mensen kennen. Dat hoeft niet direct top 40 te zien, op een benefitconcert komen geen tieners neem ik aan? En natuurlijk een nummer wat je goed kunt zingen en spelen. Ik zou ook eerder voor een rustig nummer kiezen. Misschien is “All my life” van Krezip wat? Ik vind Adele of Birdy anders ook prima te doen hoor. Dat zijn geen moeilijke nummers, als je een beetje kan zingen kan je dat wel zuiver voor publiek doen hoor.