lid worden studentenvereniging als je een reputatie hebt?

Ik studeer nu een jaar in Utrecht, en ik wil er volgend jaar toch wel graag iets extra’s bij. Ik denk dat alle meiden die lid zijn hier wel advies kunnen geven, omdat het er binnen elke vereniging vergelijkbaar aan toe gaat.

Eigenlijk wou ik vorig jaar al lid worden van Veritas, maar ik heb het toen niet gedaan omdat ik toch teveel opzag tegen de ontgroening. Achteraf had ik vorig jaar beter wel lid kunnen worden, want dit jaar is er nogal wat gebeurd.

Ik heb afgelopen jaar met 3 jongens van Veritas gezoend.

Met eentje heb ik een half jaar gescharreld, en ik heb dus ook geregeld met hem geslapen en seks gehad. Ik ben vaak na het stappen dronken bij hem aan de deur gekomen, zodat ik niet alleen hoefde te slapen. Omdat we wel meer dan alleen friends with benefits waren, heb ik hem best wel veel vertrouwelijke dingen verteld. Nu ben ik heel erg bang dat hij daarmee naar de introductiecommissie stapt, en dingen gaat vertellen over mij.

Met een andere jongen heb ik in een dronken bui gezoend. Maar later ging het gerucht dat ik seks met hem gehad heb op het toilet in de kroeg. Dit is echt niet waar, ik ben wel met die jongen op het toilet geweest, maar daar hebben we alleen gezoend. Veel mensen van Veritas denken dat ik wel seks heb gehad op het toilet toen, en het is natuurlijk ook ongeloofwaardig om te zeggen dat je alleen gezoend hebt.

Ik ben als de dood, dat ze mij dit jaar tijdens de ontgroening kapot gaan maken op deze twee gebeurtenissen. Of één van die twee. Als dat zo is, dan zullen alle eerste jaars ook denken dat ik één of andere slet ben, en zijn er vast nog weinig meiden die met me in een jaarclubje willen. Ik hoop dat er hier meiden zijn met een goede visie op hoe ver ze gaan tijdens zo’n ontgroening. Want voor hetzelfde geld, weet de introductiecommissie van niets, en zullen ze me gewoon als ieder ander feuten.

Wat raden jullie mij aan? Gewoon lid worden met het risico helemaal kapot gemaakt te gaan worden, of lekker laten voor wat het is, en fijn mijn onbezorgde leventje verder leiden?

Is er niet een andere studentenvereniging waarbij je lid kunt worden, dan kun je beginnen met een schone lei

Ja dat heb ik zelf ook overwogen, maar ik wil wel echt bij een grote studentenvereniging, dus dan zou ik bijna automatisch bij het corps moeten, maar dat vind ik te extreem. En dan heb je nog unitas, maar dat vind ik het weer net niet… Wil dus wel echt bij Veritas lid worden!

Allereerst, waarschijnlijk weten veel minder mensen van wat er gebeurd is dan je denkt. En mensen gaan je echt geen slet vinden omdat er gezegd wordt dat je seks hebt gehad met 2 jongens. Er zijn studentes die meer dan 10 jongens per week af gaan.
Daarnaast so what als je er mee gepakt wordt met die ontgroening? Ontgroening is sowieso niet leuk. Maar je moet je ook bedenken dat t een groot theaterspel is waarbij jij als persoon gewoon getest wordt. Niks wordt ook echt persoonlijk bedoeld ofzo. En het is wel erg afgezaagd als je met zoiets bespot wordt. Ze bedenken waarschijnlijk hele andere dingen. Dus gewoon lekker bij die vereniging gaan. Een ontgroening wordt niet beter of slechter door je reputatie of iets, ligt puur aan hoe je er zelf in staat. Niet te bang voor zijn. Ze gaan je echt niet anders aanpakken dan anderen. Lopen waarschijnlijk veel meer echte ‘sletjes’ rond.

Als jij graag bij Veritas wil moet je dat doen. Misschien maken ze een opmerking tijdens de ontgroening of proberen ze je ‘kapot te maken’, maar zo’n ontgroening is ook maar een spelletje. Als jij gewoon je hoofd hoog houdt en je niet laat klein krijgen door die mensen zullen ze alleen maar respect voor je hebben. Daarnaast ben je heus niet de enige verenigingsslet. Mijn ervaring is dat er wel meer meiden rondlopen die zich door iedereen laten aanduwen (ahum, kuch, excuses… niet iedereen overigens maar dat soort meiden heb je overal) dus waarschijnlijk is het niet eens zo heel boeiend wat je gedaan hebt.

Daarnaast vind ik dat je je niet moet laten tegenhouden in wat je wil, omdat je een bepaalde reputatie zou hebben. Je moet je niet zo druk maken over wat anderen van je vinden. :slightly_smiling_face: