Lid worden bij een studentenvereniging op latere leeftijd

Hallo meisjes,

Ik studeer momenteel in Leiden en ga na de zomer naar mijn derde jaar. Ik ben ondertussen 22 jaar en heb hiervoor ook al een studie afgerond. Ik woon nu 10 maanden in het mooie Leiden en ik heb ontzettend veel spijt dat ik niet lid ben geworden. Ik vind het sowieso jammer dat ik pas net voor mijn tweede jaar in Leiden ben gaan wonen en ik heb dus ook spijt dat ik me niet heb ik geschreven. Mijn hele huis is ontzettend actief bij verenigingen en ik zit ook zelf bij een subvereniging van Minerva, maar toch wil ik denk ik bij Augustinus gaan volgend jaar. Ik loop wel stage, dus bij cordialvorming kan ik alleen 's avonds. Werkweek koop ik af en KMT ga ik proberen vrij te kregen.

Heeft iemand ervaring met lid worden op latere leeftijd?

Liefs,
Wendy

Ik herken mezelf hier wel in, ben nu al weer bijna klaar met mijn 4e jaar, maar heb sinds mijn 2e jaar ook altijd spijt gehad dat ik niet lid ben geworden (kon ook steeds niet meedoen aan introductie periode ivm vakanties). Ben zelf wel 3 jaar lid geweest van de roeivereniging maar dat was toch niet helemaal mijn ding. Ik zou zeggen; ga ervoor, probeer het gewoon, dan kan je altijd nog stoppen. Anders blijf je er spijt van hebben.

Btw; 2 vriendinnen van mij zijn ook pas op hun 21e lid geworden en die hebben het er hartstikke naar hun zin.

Ik zou het gewoon doen :grinning: Anders blijf je misschien wel spijt houden en heb je het nooit geprobeerd. Ik doe een bachelor en ben geen lid van een vereniging maar ook ik ben ongeveer rond mijn 21e aan mijn vervolgstudie begonnen en ik heb nooit gehad dat ik geen aansluiting had bij mijn klasgenoten, die vaak jonger waren. Je zit ook allemaal wel in dezelfde levensfase en de praktijk heeft mij geleerd dat dat belangrijker is dan het daadwerkelijke leeftijdsverschil.

Ik ben lid in Amsterdam en bij mijn vereniging worden wel vaker mensen van 22 lid. Is niet super raar of zo hoor. Je moet er alleen wel rekening mee houden dat je dan in een jaar zit met mensen die ook 18 kunnen zijn, maar goed als dat het ergste is zou ik het daar niet voor laten. Ik heb geen spijt van het feit dat ik lid ben geworden, in tegendeel. Het is naar mijn mening het beste wat je in je studententijd kan doen.