Lichtelijke identiteitscrisis :|

In eerste instantie wilde ik geen nieuw topic openen, dus ik heb me gek gezocht op het forum naar een topic hierover, maar zonder resultaat dus hier toch een topic.

Mijn ouders waren vroeger altijd heel dominant, maar hoe ouder ik werd hoe minder dat werd. Ik ben echt blij dat ik eindelijk kan doen wat ik zelf wil. Maar… ik weet dus niet wat ik wil. Nu gaat het allemaal zn gangetje, maar ik wil ergens voor gaan om dingen te bereiken. Ik ben ook bereid dat te doen, maar ik weet dus niet wat ik wil bereiken.

Ik heb me nu ingeschreven bij een opleiding die me erg leuk lijkt. Maar ik heb die opleiding alleen gekozen omdat hij me leuk lijkt, niet omdat ik wéét dat hij bij me past , en ook niet omdat ik met die opleiding de toekomst kan krijgen die ik graag wil, want ik weet niet wat ik wil :bored:.
Nu is dit geen probleem, ik begin er gewoon aan en zie dan vanzelf wat het wordt,
maar wat mijn probleem wél is:

Ik heb iets nodig als richtlijn, snap je?
Zelfs als iemand me een simpele vraag stelt, of mijn mening ergens over wil weten. Dan heb ik daar geen eigen mening over. Ik ga 1 voor 1 de verschillende kanten van dat onderwerp af, en ik probeer te bedenken waar ik het het meest mee eens ben, maar dan kom ik tot de conclusie dat overal wel wat in zit. Ik ben meningloos :flushed:
Zonder richtlijn van wat ik wil zijn/doen weet ik gewoon zelfs bij de kleinste dingetjes niet wat ik moet doen…

Kortom, een lichtelijke identiteitscrisis.
Sorry voor het lange verhaal, eigenlijk was het mijn bedoeling om jullie gewoon te vragen of jullie dit herkennen, maar het hele verhaal rolde uit mn toetsenbord, haha.
:angel:
Iemand ervaringen, meningen, misschien zelfs kritiek, advies?
Alvast bedankt!

:see_no_evil: Iemand?

Kan gebeuren. Misschien kom je erachter wat je wilt tijdens de opleiding.

Ja, dat hoop ik.
Maar ik heb er op dit moment wel problemen mee, ik twijfel zoveel en ik heb het idee dat ik nergens achter sta wat ik doe :thinking:

Volgens mij hebben heel veel mensen dat.

Ik denk dat je misschien wel moet gaan plannen de komende tijd. Zodat je weet dat je je aan de planning houdt en daarvoor gaat! Zet op je planning wat je belangrijk vindt dat gedaan moet worden die week. Bijv. huiswerk, vriendinnen, stappen enz. enz. enz.

Dat is wel een goeie, thanks!

Ik denk dat het verstandig is om gewoon een papiertje te pakken en precies opschrijft wie je bent, alsof je het voor iemand anders schrijft.

Van hobby’s tot hoe je eruit ziet, wat je wil doen in het leven, waar je bang voor bent… Maar ook je karakter. Zo krijg je misschien meer inzicht.

Up voor jou, succes!

Nou, je zegt dat je vindt dat er overal wel wat inzit en dat je daarom meningloos bent.
In principe is dat net goed, dat je standpunten van veel mensen kan begrijpen. Het is pas een probleem als je een mening hebt en blind bent voor die van anderen.
Maar misschien moet je nog leren prioriteiten te stellen? Of misschien is dit gewoon hoe jij bent.

Over die richting… ja, ik weet het niet. We zoeken allemaal wel een beetje en de ene vindt het rap en de andere traag.

Wat hierboven al werd gezegd over opschrijven, en meningen moet je soms gewoon gaan ontwikkelen… Als je over sommige dingen geen mening hebt is dat meestal omdat je niet goed geïnformeerd bent(?) maar dan heb ik het wel eerder over actualiteit enzo. Verbreed je horizon, zoek op en informeer jezelf over dingen, zo zul je wel snel gaan ontdekken wat je intersseert!

Ik snap wel hoe je je voelt, maar ga niet rennen voor je kan lopen… Twijfelen is een doodnormale zaak en ook wel positief, een opleiding kun je niet impulsief kiezen… Maar soms moet je gewoon de knoop doorhakken en je eigen grenzen overschrijden, je zult wel van je twijfel verlost zijn :slightly_smiling_face:. In ieder geval, weet dat je niet de enigste bent die dit wel eens heeft.

Ps; dat je dit zelf al beseft is positief (jezelf evalueren is niet onbelangrijk!)

okee, bedankt!!