lichte huid

ik heb een hele lichte huid. mijn huid is bijna wit. ik wil graag foundation gebruiken want ik heb erg last van acne en dat valt dan erg op. de lichtste foundation die ik heb is die van catrice en zelfs die is te donker. weet iemand een merk met lichte foundation?

Mijn vriendinnetje is ook een soort van melkfles.
en die gebruikt altijd een hele dure creme waardoor je huid gewoon veel rustiger en mooier van wordt en dan gebruikt ze enkel poeder.
idee misschien ?

Volgens mij zijn er al heel veel topics over lichte huidskleuren en foundation. Dus google het even.

Gosh! porselain.

ik heb ook een heleee lichte huid is gewoon wit zou je kunnen zeggen:p, en ik heb die van clinique hij is wel een beetje duur volgens mij 30,- maar hij is wel wit genoeg!

Of onder de zonnebank gaan…
Die van mij is ook best licht, ik heb van l’oreal zo’n flesje met pompje. Denk rond de 16 euro… Misschien handig om even bij een drogist naar binnen te lopen en te vragen, daar weten ze vaak ook wel wat.

vandaag heb ik ook l’oréal gekocht, true match, de lichtste variant! Hij is heel goed, hij dekt heel mooi en het lijkt erg natuurlijk!

oja, bij de DA (misschien ergens bij jou in de buurt?) hebben de medewerkers verstand van dat soort, dus ik had het vandaag ook gewoon gevraagd, ze helpen goed hoor :slightly_smiling_face:. Ik heb er in ieder geval wel wat aan gehad.

van foundation wordt acne meestal erger …

Ik had 3 jaar geleden ook heel erg last van acne. Ben 2 jaar geleden aan de pil gegaan en het was na een paar maanden helemaal weg. Al die troep die je in de winkel kunt kopen voor acne, helpt niet. Misschien voor heel even maar je hebt er verder niks aan.

En voor je lichte huid: ik heb ook een heel bleke huid, en gebruik foundation van maybelline matte mousse. De lichtste natuurlijk. Het is een klein potje, en kost 13,50 geloof ik :’)

Ha, nou bij onze DA niet. Toen ik een jaar of 14 was wilde ik een poeder en had daar advies gevraagd aan een medewerker (geen jong onervaren meisje, was toch echt een vrouw van 30/40) en die heeft me een poeder meegegeven die achteraf gezien wel 2 a 3 tinten te donker was.

Als zelfs de lichte van catrice nog te donker voor jou is, vind je denk ik niet gauw een goede foundation bij gewoon de drogist. Dan moet je denk ik toch naar de Douglas of MAC oid om daar advies te vragen, daar hebben ze vaak wel hele lichte foundations. (bij de mac sowieso.)

De foundation van Gosh in Porcelain is de lichtste die ik hier in Nederland heb kunnen vinden voor een betaalbaar prijsje. Anders even kijken bij Make Up Forever (te koop bij Sephora).

te lichte huid is egt lelyk
ik zou onder zonnebank gaan als ik jouw was :wink: x

Bij MAC heb je ook van die lichte kleuren.

Wie ben jij om te zeggen dat dat lelijk is? TEVEEL make-up is ook LELIJK! BAM :’)

ehm en een oranje gebakken huid is wel mooi?

En ik zou een extra lesje Nederlands nemen als ik jou was.

OT: Kun je je niet professioneel laten adviseren bij de Douglas/Ici Paris/Bijenkorf? Die hebben er misschien meer verstand van dan wij :stuck_out_tongue:

Ja die oranje kop op jouw foto is inderdaad heel aantrekkelijk. Weet niet hoe snel ik naar de zonnebank moet rennen nu…

Pff ken het probleem! Vandaag vroeg ook nog iemand of ik ziek was, ze vond me zo bleek… -.-
En dan kan ik wel onder de zonnebank gaan, maar dan verbrand ik en ik wil later liever geen lelijke zonnebankhuid of huidkanker. Als jij dat wel wilt, ga je gang.

Ik heb net op internet gevonden dat http://www.illamasqua.com/ foundations heeft voor de hele lichte huid en zelfs compleet witte foundation. Die zou je dan kunnen kopen en mengen met je huidige foundation. Dan verlies je niet je dekking waardoor je je acné nog wel kan verbergen. Want als je met dagcreme oid. mengt wordt de kleur van je foundation meestal wel wat lichter, maar is de dekking wel minder.