lichte huid, foundation probleem

heeee,
ik heb een vraagje:
ik heb een hele lichte huid & ik zoek al heeeel lang naar een goede passende foundation omdat mn foundation altijd gaat vlekken & te donker is. Zijn er misschien mensen met t zelfde probleem en nu wel een goede foundation gevonden hebben of misschien tips hebben.
alvast bedankt!!

Geen foundation gebruiken?

Misschien kan je wat mengen? Ik heb wel eens gelezen dat dat kan maar ik heb zelf echt geen ervaring met foundation haha.

Zelfde probleem, ik heb nu 3 foundations gevonden die de goede kleur hebben. In de zomer gebruik ik de lichtste kleur (C1) true match foundation van l’Oreal. En in de winter gebruik ik een stickfoundation van Ariane Inden, deze is echt heeeel licht. En soms ook een groene foundationstick van Shiseido om rode plekken te camoufleren, en deze zie je op een lichte huid ook niet.

Ik vind dit altijd van die stomme reacties, ze geeft toch aan dat ze juist WEL op zoek is naar een foundation :’)

Op misslipgloss.nl stond laatst dit artikel: http://www.misslipgloss.nl/miyo-fresh-face-liquid-foundation/ Deze foundations verkoopt zij in haar shop, en de lichtste tint ziet er ook wel echt vrij licht uit. Misschien kan je die proberen?

dus in de winter gebruik je geen vloeibare foundation ofiets. alleen een stick om sommige plekje te camouflage?

mm ik kan dat ook wellis gaan proberen! dankjewel

Dit mag in het algemene makeup topic. Daar zijn sowieso mensen met hetzelfde probleem.

Volgende keer graag de zoekfunctie/google gebruiken

alvast bedankt voor de tips!!

Nee, die stickfoundation van Ariane Inden is gewoon normale huidskleur zegmaar, maar wel heel erg licht. Ik heb gewoon nog geen vloeibare foundation gevonden die licht genoeg is om in de winter te dragen :stuck_out_tongue:
En die groene van Shiseido ziet er niet groen uit als je die op doet, maar is een beetje transparant, minder dekkend en verbergt rode plekken.
Ik kan ze wel even swatchen op mijn arm als je dat wil.

Ik had dit probleem ook altijd; of te donker, of niet dekkend genoeg.
Een paar jaar geleden heb ik de Dream matte mousse in de kleur ivory gekocht, deze was prima voor mij, en nu gebruik ik alweer een paar jaar de goedkopere variant, namelijk de Catrice mousse in de op één na lichtste kleur (voor een echt héle lichte huid lijkt de lichtste kleur mij dus wel licht genoeg).

heel erg graag!

Ik heb hetzelfde, de meeste kleuren in een gewone winkel zijn me te donker. Nu wil ik die foundation van Miyo (te koop via misslipgloss.nl) eens proberen. En de bb cream van Sleek ben ik ook benieuwd naar. :slightly_smiling_face:

Verder gebruik ik op dit moment zelf geen foundation. Wel poeder, die van mij komt van de MAC, is heel fijn en precies mijn kleur! ^___^

dankjewel, dan ga ik snel even kijken in de winkel en testen.
alleen ik heb ook een tijdje mousse gebruikt (natuurlijk een weer te donkere) maar ik had t gevoel dat de mousse niet goed bleef zitten en er gauw weer af was maar jij hebt hier dus geen last van ? of gebruik je iets dat t beter blijft zitten ofz?

Ik gebruik altijd foundation van MAC, die is erg fijn en gaat ook lang mee. MAC heeft ook wel redelijk lichte tinten, ook met rode ondertoon, dus die vind ik echt geweldig :’)
Het is alleen wel een wat duurder merk, ook al gaat het lang mee. Ik doe nu al bijna een jaar met één tube.

welke is dat precies van MAC ?

is de lichte variant BB cream niks? die trekt in je huid waardoor het egaal wordt.

Zelf gebruik ik de lichte mousse van catrice, kost niet veel en dekt goed op mijn lichte huid

http://i45.tinypic.com/24b8dq8.jpg

Beetje een kromme foto, met een hele mooie rode vlek op mijn arm. Maar die van Ariane Inden dekt heel erg goed en die van Shiseido zie je niet zitten omdat die alleen de roodheid camoufleert.

Zelf gebruik ik Studio Sculpt maar je hebt nog een andere vloeibare en nog één in poedervorm geloof ik. Ligt net aan je huid wat je het fijnst vindt, maar ze hebben alles wel in lichte tinten.

Ik meng mijn foundation met de witte foundation van Barry M, werkt perfect :slightly_smiling_face: