Licht verteerbaar eten?

Hee meiden!
Ik heb dus last van buikgriep en mag van de huisarts alleen maar licht verteerbaar eten hebben.
Hebben jullie nog ideeën? Lekker gezond en licht verteerbaar? Hahah
Ik kom zelf niet veel verder als spinazie of salade ofzo :cold_sweat:

Crackertjes, fruit zoals appels, peren, druiven, mandarijnen, bouillon om je zout een beetje aan te vullen, boterham met een beetje jam.

Ik raad je geen rauwe groenten aan want die zijn eigenlijk echt niet licht verteerbaar, idem met sommige fruitsoorten, kan je nog ergere buikloop van krijgen.

Wit brood, gestoomde groenten (wortelen, broccoli, witloof,…), kip of kalfsvlees (en dan niet in grote hoeveelheden), Jam, magere dieetkaas (in kleine hoeveelheden)…
Ikzelf heb lang een dieet moeten volgen van licht verteerbare voeding.

Heel veel water drinken wanneer je buikgriep hebt want je verliest veel vocht, suiker,… Ook gemixte soepen zijn goed voor je, dan krijg je wat meer energie. :slightly_smiling_face:

Veel beterschap!

Ik moest dit ook ooit en heb toen dagenlang geleefd op beschuitjes met suiker haha. En yoghurt/soep/ander vloeibaar voedsel, crackertjes/Tucjes etc. Had constant honger, maar het werkte gelukkig wel :slightly_smiling_face:

Juist geen rauwe, vezelige groente! Dus geen spinazie/sla/andijvie…
Gekookte groente kan wel, zoals zachte worteltjes, bloemkool etc.
Verder wit brood en veel water.
Daarnaast zou ik ook bouillon drinken aangezien je met buikgriep veel zouten verliest door diarree enzo.
Oh en als je fruit wil eten, zonder pitjes en vliesjes, dus geen aardbeien of druiven bv.

Bedankt meiden!