licht het aan mij of is dit weird

Hallo meiden,
ik moet even soort van me hart luchten want ik word helemaal gek.
ik zou dus vanaf vandaag tot maandag met een vriendin (die ik in november op een verjaardag van een andere vriendin heb ontmoet) naar een jongerenweekend gaan, en we hadden er allebij heeel veel zin in!
al meer dan een maand keken we ernaar uit! maar gister hoorde we dat er zondag een soort ‘‘iraanse nieuwjaarspicknick’’ is in amersfoort waar heel veel mensen naartoe gaan, heel gezellig enzo.
maarja we vonden dat allebij wel jammer maar we haden het er nog over om daar mischieeeeen ook nog heen te gaan…
maargoed vanochtend belt die vriendin me op, zegt ze dat ze niet meer kan omdat ze een landelijke TENNIS competitie wedstrijd heeft op zondag
en zaterdag moet ze trainen
o god wat ben ik nu boos, ik had nu dus onderweg moeten zitten maar neehoor
heb ik weer, dat mensen mij op het laatste moment laten zitten…
licht dit aan mij? dat ik er geen begrip voor heb??
of is dit gewooon fcking weird en genaaid?
wat een super weekend word dit, not.
hoe zouden jullie reageren?
ze zei nog een paar x sorry, en ik zei zelf; geeft niet, ahum HET GEEFT WEL!

xxx

Ja dat is hardstikke kut natuurlijk… maar ze heeft tenminste een goede reden. Wat had jij gedaan? Waarschijnlijk hetzelfde.

had dan gezegt dat het wel geeft, want je zit er nu mee.
als je vriendin met haar bent hoor je haar eerlijk te zeggen dat je er wel mee zit.
dan kan ze er misschien nog wat aan doen.

Het is zeker vervelend, maar ik snap wel dat als er een landelijke tenniswedstrijd heeft dat ze dit afzegt. En zoals LianoPiano zegt, wat had jij gedaan? Ik snap dat dit de situatie niet beter maakt, ik zou ook gefrustreerd zijn denk ik.

even tussendoor:
licht - ligt
allebij - allebei

dat is inderdaad heel erg vervelend, maar misschien moet je haar gewoon vertellen dat je je heel erg verheugd had op dit weekend en of jullie misschien een andere keer zoiets kunnen doen. ga gewoon andere leuke dingen doen dit weekend, en probeer het van je af te zetten. het was vast niet haar ‘intentie’ om af te zeggen en jou te laten zitten.

Landelijke competitie is vaak wel belangrijk, dus waarsch. ook voor haar. Ben het er wel mee eens dat ze het eerder had kunnen zeggen en jou nu best wel ‘genaait’ heeft, maar als het belangrijk is voor haar vind ik wel dat je er begrip voor moet hebben.
Sinds wanneer is dat zondag trouwens in a’foort? Nog nooit van gehoord. Niet dat ik Iranees ben, maar ok

dat wist ze dan toch wel al een tijdje?

Idd, tuurlijk voel je je genaaid. Maar ik neem aan dat ze het zelf ook kut vind dat ze niet kan komen door die training.

idd als het landelijk was dan had ze dat toch al lang moeten weten? >_>

idd, ik zou het ook raar vinden hoor.

Volgensmij wist ze het al wat langer maar durfde ze het niet eerder te melden x]
OF ze wil ineens ergens anders heen en doet alsof ze moet tennissen >:-]

ja dat snap ik serieus echt niet, hoe kan het dat ze het vandaag weet en zondag moet ze tennissen?
en als ze het eerder wist, waarom nog helemaal zeggen, ooh ja zoo zin in dit dat…
maar ik denk dat als ik het was geweest ik het af had gezegd voor me vriendin, want zoeits kan je toch niet maken…
maarja ik weet niet sinds wanneer dat in a’foort is, volgens mij elk jaar wel…
maar haar familie wou daar ook heen en wij gaan mischien ook, dus als ik haar zondag zie snap ik het al.
maar hoe zouden jullie dan reageren??

het is echt heel lullig, ze iwst toch wel wat eerder dat ze moest tenissen?? serieus, volgens mij weet je dat echt een maand van te voren als t landelijk is <_<

watvoor zin had het om te zeggen dat ik er wel mee zit.
wat wil ze eraan doen?
meeegaan zeker :stuck_out_tongue:

Ik zou het zelf kut vinden, als ze het eerder had afgezegd kon je misschien nog met iemand anders gaan =o!
Ik weet niet hoe ik zou reageren, volgensmij zou ik vet boos zijn maar zeggen dat het niet geeft, ook al vind ik van wel. Ik ben niet zo goed in boos zijn tegen vriendinnen, en daardoor denken sommigen dat ze veel kunnen flikken. x[

dat is klote heeea

Je weet toch wel een tijdje van te voren wanneer je een competitie hebt lijkt mij?
Dus ik vind het een beetje vaag, als het echt zo is dat ze het net pas weet
Zou ik het wel heel erg jammer vinden natuurlijk, maar ik zou er wel begrip voor hebben

Ik zou het er na de tenniscompetitie met haar over hebben. Zonder boos te worden! Laat haar uitleggen hoe zij zich hierbij voelt en waarom en hoe etc. en jij ook. Laat dit niet jullie vriendschap verpesten!
Natuurlijk is het heel kut, maar ik snap ook wel dat zo’n toernooi voor gaat. Alleen is het inderdaad wel raar dat ze daar nu pas mee komt.
Zoals ik al zei, samen even goed over praten zonder boos te worden.