Licht computerverslaafd

Hallo.

Ik heb een vervelend probleem(pje) wat niet dramatisch is maar wat ik wel vervelend vind.

Ik ben namelijk licht computerverslaafd, meestal als ik thuis ben computer ik en doe ik niets anders. Ik wil wel wat anders doen, maar ik heb echt geen idee wat !

De meeste zullen zeggen: ‘Zoek een hobby’.
maar zelfs dat kan ik niet bedenken.

Ik zit al op een sport die ik 1 keer per week beoefen.

Hebben jullie tips voor mij hoe ik van mijn computerverslaving afkom en dat ik dan ook wat te doen heb?

Wat is verslaafd? Anders vrees ik het ook te zijn… van 9 's morgens tot 23 's avonds zit ik eigenlijk nonstop (ook tijdens het eten) achter dat ding.
:grinning_face_with_smiling_eyes:

Maar eh… jij hebt wel school neem ik aan en dus ook huiswerk? Dan wat meer aar op richten en stuk lopen, muziek luisteren en de deur uit…?

Ik heb verder geen idee, beschouw maar als een up =)

Ik heb het zelfde probleem, al sinds ik 11 was :stuck_out_tongue: Ik heb tot nu toe geen goede tips.
Wel probeer ik iedere dag een ‘computer-vrij uur’ te houden waarin ik de computer, tv en radio niet aanraak. Dat werkt wel goed :slightly_smiling_face:

@LOVESOME Ja, ik heb school en huiswerk. Alleen is dat huiswerk heel weinig. En ik zit dan vanaf 16:00 tot 22:00 achter de computer en in het weekend gewoon hele dagen behalve als ik wat te doen heb.

Maar thanks :wink:

@Y oh, dat is misschien ook wel handig om bij mij er zo een beetje af te komen. Alleen heb ik dan nog steeds het probleem dat ik dan niets te doen heb en ik toch maar weer achter de computer ga.

Ga op een sport!

Zie m’n beginpost: ‘Ik zit al op een sport die ik 1 keer per week beoefen.’

haha, maar bedankt.

Maak met je ouders een afspraak dat ze na een paar uur je verbieden achter computer tegaan. Dan moet je wel wat anders gaan doen. Maar wat weet ik niet :’).

Ik zat me dat pas ook te bedenken. Ik kom thuis uit school, dek de tafel en we gaan eten. Dan ga ik achter de computer rond 7 uur en doe gewoon niks anders tot 11/12.

En als ik alleen in het weekend ben (dus niet werk of bij vriendje ben) zit ik soms gewoon van 11 's ochtends tot 1 uur ‘s avonds achter de pc :’)

Volgens mij moet ik ook maar iets gaan zoeken of een timeslot op de laptop zetten :’)

Ik had/heb hetzelfde, sinds een tijdje ga ik niet meer elke dag op de computer maar áls ik er op ga wel lang. Mijm moeder teok vroeger altijd de muis er uit en verstopte die zodat ik niet kon computeren.

Waarom doe je die sport dan maar 1x per week? Kan toch wel meer?
Of een andere sport erbij?

Nee, ik zit bij en vereniging waar ik les volg. En die les is maar 1 keer per week.

Plan elke week iets om te gaan doen, zodat je weg bent van huis ofzo. Zoek werk?

nu voel ik mij echt verslaafd als iemand zich verslaafd noemt als ze van 7 tot 11 achter de laptop gaan 's avonds… :cold_sweat:

Lekker boeiend, met zo’n computervrij uur hou je je eigen toch ook alleen voor de gek want dan moet je iets anders zoeken voor in dat uur en daarna zit je weer achter de computer.
Waarom zou je iets anders doen als je verder niks weet.
Ik zou het ook niet weten en ik blijf lekker achter de computer hoor als ze zeggen dat ik wat anders moet doen mogen ze van mij wel met een idee komen.

Volgens mij ben ik ook computer verslaafd…
Alleen mijn schoolwerk lijdt hier behoorlijk onder, mijn se-week is waarschijnlijk daardoor ook ontzettend prut gegaan. Ik moet er echt vanaf komen, anders heb ik een groot probleem…
iemand tips voor mij?

4 tot 11 :wink:

Ik denk dat zowat iedereen van onze leeftijd wel verslaafd is aan internet tegenwoordig :’)

Inderdaad, want de meeste zitten ook nog eens op internet op hun mobieltje tijdens school etc. :’)

Download een timeslot :slightly_smiling_face:

meer sporten ja, ga hardlopen of zo, iets lekker buiten, spelletjes spelen, bezoek vrienden, lezen, vrijwilligerswerk misschien? Honden uitlaten of in een bejaardenhuis ouderen vermaken of zo :stuck_out_tongue: Eigenlijk is er heel veel wat je kunt gaan doen je moet alleen sterk genoeg zijn om je computer niet aan te zetten :stuck_out_tongue: