Lichaamshaar

Nu het november is (no-shave november), heb ik op internet veel haat gezien jegens vrouwen die daaraan mee zouden doen, of in ieder geval zichzelf niet scheren.

Vaak zie ik hier in topics over haar ook reacties dat het vies is als een vrouw zichzelf niet scheert, dat het niet fris is, dat ze geen zelfrespect heeft(:face_with_raised_eyebrow:!). Vrouwen hebben nou eenmaal haar. Net als mannen. Sommige scheren het, sommige niet. Wie ben jij om erover te oordelen wat iemand moet doen met hun lichaamshaar? Ik scheer me wel, regelmatig. Maar ook niet altijd. Ik bedoel, scheren kost tijd, geld (en scheermesjes en gel voor vrouwen is ook altijd een stuk duurder dan voor mannen!) en het is erg vervelend (ingegroeide haartjes, snijwonden, vooral down under kan het pijn doen als je het te snel achter elkaar doet). Een man scheert zijn benen (meestal) niet, hij heeft harige benen. Maar als een vrouw het niet doet, is het meteen raar? Het zijn precies dezelfde haren! Totaal geen verschil. Waarom is het dan zo dat het bij een vrouw vies is en bij een man niet?

Ik wilde graag jullie mening erover weten! Wat vinden jullie ervan, en waarom is het zo dat mensen er zo over denken?

Ik scheer me wel, maar niet regelmatig. Mijn benen scheer ik vooral in de zomer maar in de winter bijna nooit of ik moet gaan zwemmen/sporten(of ik zou een relatie moeten krijgen).
Oksels scheer ik wel altijd. Maar dat komt omdat ik tijdens het uitgaan vaak topjes draag en als ik mijn armen op til uit enthousiasme wil ik niet dat er een oerwoud onder zit.
Mijn kruis scheer ik dus ook niet regelmatig, soms zoek ik het ook gewoon niet, ik bedoel op dit moment heb ik niet iemand die mij poedeltje naakt ziet, dus voor mij is het niet nodig.

Iedereen moet doen wat zijzelf wil. Alleen om eerlijk te zijn vind ik het wel zo fris om tijdens het uitgaan geen harige oksels tegen te komen. Maar nogmaals, ieder zo zijn ding en ik ga het iemand niet verbieden om niet te scheren.

Het is niet zo gek dat lichaamshaar als mannelijk wordt gezien. Lichaamshaar houdt namelijk verband met testosteron.
Zelf scheer ik mijn benen en oksels iedere keer als ik douche en om de 40 dagen laat ik een Brazilian wax doen.

Even off topic doet dat pijn?

Ik vond het ontzettend meevallen. Als je het zelf doet wel, omdat je dan voorzichtig gaat trekken, maar in de waxsalon hebben ze hele goede wax en die vrouwen doen het heel snel. De achterkant van je benen is pijnlijker vond ik.

Ik scheer mijn benen zeker niet altijd in de winter. Mn oksels wel, vind ik gewoon frisser. =)

In de oude Egyptische cultuur en in de klassieke tijd onthaarde men ook al.

ik scheer me wel gewoon regelmatig eigenlijk. Maar ik vind het zelf gewoon niet fijn. Daarbij hockey ik dus scheer ik mijn benen ook in de winter (zaalhockey). Oksels scheer ik absoluut en daar beneden eigenlijk ook omdat ik anders jeuk krijg :") en omdat ik wel eens scharrels heb bij wie ik onverwachts blijf slapen o.i.d.

Ik scheer me wel regelmatig, sowieso elke dag mijn oksels. Mijn benen en armen hars ik, maar in de winter doe ik het wel minder want dan is het niet echt ‘nodig’ ofzo, maar toch scheer/hars ik ze ook in de herfst/winter. Ik vind het zelf namelijk gewoon frisser en fijner, maar mensen die het niet tot zelden doen moeten het zelf weten, wie ben ik om dat te beslissen. Daarbij vind ik het onzin van die ‘als je jezelf niet scheert heb je geen zelfrespect’, wat heeft dat daarmee nou weer te maken? Slaat nergens op dus.

Hoe weet je dat? :’)

Nee, maar ik stel dat ook niet, jij wel. Ik denk dat het panisch doen over lichaamshaar niet iets van deze tijd is, jij stelt iets alsof het een feit is.

Ik vind okselhaar en schaamhaar sws smerig.
En beenhaar en (veel) armhaar is gewoon mannelijk.
Mijn mening

Ik wil niet lullig doen, maar je ‘stelt’ het wel.
Sorry voor die kutzin ._.

ik vind het sowieso belachelijk om mensen te beoordelen op of ze scheren of niet.
het is winter, als toch niemand mijn benen ziet scheer ik ze ook niet, zelf vind ik het namelijk niet erg om wat haartjes op mijn benen te hebben.
okselhaar vind ik ook bij mannen onaantrekkelijk

Nu beoordeel je zelf ook.

Het boeit me echt niet of mensen zich scheren of niet. Zelf vind ik het wel zo fris om de oksels een beetje bij te houden (dat wil zeggen: stoppels zijn niet erg, maar lange haren vind ik minder fris) omdat er dan sneller zweet luchtjes blijven hangen. Ik snap het heel goed als mensen er voor kiezen om bijvoorbeeld hun benen niet te scheren, ik doe het zelf namelijk liever ook niet.

Ik scheer me ook overal omdat dat volgens de maatschappij hoort. Maar ik word er vaak wel moe van en wou dat ik het niet hoefde te doen.
Oksels doe ik trouwens ook uit hiegiene, ik zweet meer/het stinkt meer als ik wat meer haar heb daar.

Ik ben er heel lui in wat betreft scheren in de winter, sowieso groeit mijn lichaamshaar heel langzaam en is het heel licht, dus er zal nooit een oerwoud ontstaan op m’n benen. M’n oksels scheer ik wel wegens hygiëne, maar minder vaak dan in de zomer.