Nu het november is (no-shave november), heb ik op internet veel haat gezien jegens vrouwen die daaraan mee zouden doen, of in ieder geval zichzelf niet scheren.
Vaak zie ik hier in topics over haar ook reacties dat het vies is als een vrouw zichzelf niet scheert, dat het niet fris is, dat ze geen zelfrespect heeft(!). Vrouwen hebben nou eenmaal haar. Net als mannen. Sommige scheren het, sommige niet. Wie ben jij om erover te oordelen wat iemand moet doen met hun lichaamshaar? Ik scheer me wel, regelmatig. Maar ook niet altijd. Ik bedoel, scheren kost tijd, geld (en scheermesjes en gel voor vrouwen is ook altijd een stuk duurder dan voor mannen!) en het is erg vervelend (ingegroeide haartjes, snijwonden, vooral down under kan het pijn doen als je het te snel achter elkaar doet). Een man scheert zijn benen (meestal) niet, hij heeft harige benen. Maar als een vrouw het niet doet, is het meteen raar? Het zijn precies dezelfde haren! Totaal geen verschil. Waarom is het dan zo dat het bij een vrouw vies is en bij een man niet?
Ik wilde graag jullie mening erover weten! Wat vinden jullie ervan, en waarom is het zo dat mensen er zo over denken?