Lichaam bedekken in Istanbul?

Ik ga dinsdag op vakantie naar Istanbul. Ben nog nooit eerder in Turkije geweest en dus ook niet in Istanbul. Ik weet nog niet precies wat we allemaal gaan bezoeken, maar ik vroeg me af of je je lichaam moet bedekken als je een moskee oid gaat bezoeken. Ik bedoel dan niet dat ik daar in mijn bikini naar binnen wil gaan, maar met alleen een kniebroek of 3/4 broek met een t-shirtje. Is dat bedekt genoeg? Iemand ervaring mee? Alvast bedankt!

Geen idee, maar een bikini lijkt me ook zo raar in een moskee.

Ik denk wel dat je bedekt moet, maar ik weet het niet zeker. Als het moet, moet je geen blote schouders hebben of een super kort rokje of broekje ofzo.

ik ben er ook nog nooit geweest maar een vriendin van me wel, en je moet (als ik het goed heb) ookal heb je een normaal t-shirt aan, een soort doek om/op over je schouder en haar die je waarschijnlijk daar krijgt. misschien is dit niet overal zo maar ik denk in een moskee zeker wel.

Nee, maar dat was ik dus ook niet van plan. :stuck_out_tongue:

uhmm ik was daar een keer geweest.
als je naar moskee gaat krijg je bij deurtje gewoon zeg maar stukje stof kun je als hoofddoek op doen.

verder is het daar super mooi en oudste moskee staat daar dus zeker heen gaan want je maakt het niet vaak mee.

Ik zou je natuurlijk wle een beetje bedekken :wink: Het is natuurlijk niet écht gepast om voor een moskee te gaan buikdansen in je bikini …

Maar voor de rest; schouders bedekt, en benen denk ik ook zo. En anders krijg je daar wel een burka ofzoxD

Je moet je knieen en je schouders bedekt hebben.

jaa je krijgt daar wel iets, trek gewoon broek aan en een kortemouwen shirtje

Bedankt! Je hoeft niet per se een lange broek aan dus?
Ik wil de mensen daar natuurlijk niet beledigen, vandaar dat ik 't even vraag. :stuck_out_tongue:

Geen idee , nog nooit geweest .

Je schouders moeten bedekt zijn, je benen ook (lange broek dus) en een hoofddoekje

Ik ben daar ook geweest & ga donderdag weer :slightly_smiling_face: Maar toen ging ik in een moskee en toen kreeg ik een paar lappen stof en die moest ik om doen. Ik had een kort broekje aan en gewoon een t-shirt

Goed dat je er over nadenkt :]
Ik ben één keer in Istanbul geweets en heb toen, omdat ik wilde weten hoe het was, een burka gedragen xD Was wel een leuke ervaring moet ik zeggen! =P

uhmm kijk daar zijn ze wel verwesterd zeg maar. (wat een woord)
je kan gewoon 3/4 broek aan korte broek ook.
ma in moskee is gewoon netter om iets beleefds te dragen.
dat is ook als je in spanje/italië komt in oude kerken dat je beetje nette kleren aanmoet.
voor de rest kun je lekker winkelen.

ik denk dat het net als in italie met die kerken is dat je je knieën en schouders bedekt moet hebben

Euh, pardon

Mijn ma is turks en ik ben al 3 keer in Istanbul geweest, ik moet zeggen Istanbul en “burka” gaat niet samen. Istanbul is een anti-burka stad en er zijn duizenden discussies dat zelfs de hoofddoek verboden moet worden. Maar goed.

Draag wat je wilt, bij de deur krijg je als het echt MOET wel een hoofddoek die kan je zo omslaan als je naar binnen gaat. Veel plezier alvast! Ik ga vrijdag ook (a)

als je je schouden en knieen maar bedekt hebt,

in turkye zijn ze al erg gemoderniseert :slightly_smiling_face:

Bedankt! Jij ook alvast veel plezier.

Ik ben al 8x in Turkije geweest en een aantal keer in moskees,
als je echt in de grote stad naar de moskee gaat dan moet je iig. je schouders bedekt zijn, maar in het platte land zijn we wel wat strenger & even een tip; maak GEEN foto’s in de moskee, dat is strafbaar, behalve als er stata dta het wel mag natuurlijk.