Libre Service Bovenbouw (havo?) vwo

Hoi meiden,
Ik vroeg me even af wie van jullie dezelfde methode voor Frans heeft en ook in 4vwo zit. (of 5 of 6)
Moeten jullie óók al die zinnen leren? Wij wel en ik vind het echt BE-LA-CHE-LIJK
echt het is echt gestoord, alsof ik niets beters te doen heb. Je bent per pagina zo’n uur bezig en dan 7 pagina’s in een so…
Voor de 5 & 6vwo’er, hebben jullie dezelfde methode in de 5de en 6de?

Hi,

ik doe nu ook 4VWO en heb die methode ook.
En ja, helaas moeten wij dat ook. -__-

Ik zit in 5havo, maar in de vierde hadden wij ook libre service en de 5 havo-ers bij ons hebben dat ook. Ik doe alleen een speciaal sprint programma waardoor ik frans dit jaar op vwo-niveau afrond en er ook eindexamen indoe en wij hebben helemaal geen boeken.

Wij moesten trouwens nooit zinnen leren, want wij deden amper wat met dat boek :stuck_out_tongue:

wij hadden 'n andere methode: grandes lignes
maar zelfde verhaal heel veel lange zinnen

Wij hadden in Havo 4/5 ook Libre service, maar wij leerde zinnen uit aparte dictaten :’)

wij hadden hem in 4gym, maar nu zijn we overgegaan naar rond point een compleet franse methode. Maar wij hoefden ze niet te leren volgens mij, kan het me niet meer herinneren.
Up voor jou :slightly_smiling_face:

Ik heb ook die methode, maar ik zie er niet perse iets ergs in :’)

En een uur doen over alleen die zinnen? Of de hele bladzijde. Want als het voor die zinnen alleen is leer je best sloom :B

Ik zit nu in de 5e (gymn) maar had en heb nog steeds Libre Service, in de 6e hebben we die methode volgens mij ook nog steeds. Maar ik kan die Franse zinnen best wel snel in me opnemen, dus heb er eigenlijk nooit echt problemen mee gehad:)

JA die heb ik! Ik snap HELEMAAL niets van het boek! Het is allemaal frans, de helft van de woorden ken ik niet.

Oh en ik weet wel bijna zeker dat je dat niet in een keer hoeft te leren, maar was het al eens in stukken als huswerk gegeven.

Zo niet, dan is het geen fout van de methode maar van de leraar.

ja ik heb nu ook in 4vwo libre service!
ik vind het inderdaad heel onoverzichtelijk en onhandig, ook als je bijvoorbeeld even snel een paar woorden of wat grammatica wilt opzoeken
en het is bovendien best zwaar
in de onderbouw had ik carte orange, dat vond ik een veel fijnere methode!

huh
ik zei ook helemaal niet dat ik het in 1x moest leren hoor.
maarja
anderen wel super bedankt ben in ieder geval dus niet de enige haha :slightly_smiling_face:

metoo, zijn ook echt 70 zinnen en inderdaad echt lange zinnen.
die ook nog niet eens echt sense maken :dancing_women:

Ik had vorig jaar (5vwo) de methode libre service. De zinnen zijn inderdaad verschrikkelijk om te leren, wij moesten dat ook altijd doen.

Nu in 6vwo heb ik grandes lignes, ik vind die methode persoonlijk veel fijner, daar staan tenminste ook gewoon woordenlijsten in !