Lgbtq labels en jongens?

hey ik ben zo confused,
Ik zit dus in de tweede op de middelbare en de laatste tijd ben ik in de pauzes bij een jongen, ik weet niet of hij vrienden wil zijn of meer want vorig jaar deed hij nooit zo tegen mij maar ik denk dat ik hem leuk begin te vinden de laatste paar dagen denk ik zo veel over hem. Ook ben ik verward over labells enzo ik wil mijzelf niet echt labellen maar ben nu aan het nadenken over bi. Ik heb nog nooit iets met een jongen gehad maar wel een vriendin gehad dus deze gevoels zijn nieuw voor mij.

Je hoeft helemaal niks te labelen. Gewoon zijn wie je bent zonder label. Ik doe ook niet mee met die woke-hype en pronoun onzin. Je hebt ook geen label nodig om te daten of verliefd te worden.
Of je meisjes, jongens of beiden leuk vind, dat merk je zelf wel. Je vind nu blijkbaar deze jongen leuk. Prima toch?

Ga lekker met hem praten en op een bepaald moment gewoon voorstellen om eens samen te wandelen of wat anders wat jullie leuk vinden. Jongens vinden het vaak ook eng en zelf initiatief nemen vinden ze nooit erg.

Je weet nooit of hij je ook leuk vind, maar dat hoort er bij. Je zult merken dat er heel veel leuke jongens en meiden zijn. :slight_smile:

^Hierboven wordt gesproken van een woke-hype.

Voordat je het zo noemt zou ik dit artikel eens lezen:

Bekende kennis. Maar, de term ‘woke’ heeft een andere betekenis gekregen dan de oorspronkelijke betekenis.

Het is een hype, net als al die trans geneuzel, cancel culture en ander vervelend gedrag.

TS zou er verstandig aan doen zo ver mogelijk te blijven van al die labels. Of je nu hetero, bi, bi+, queer, pan, of wat dan ook bent. … er veranderd niks aan je persoon. Gewoon lekker zijn wie je wilt zijn en geniet van de mensen waar je mee wilt genieten.

Jij vindt het vervelend. Dat blijkt ook uit je andere berichten , maar blijkbaar zijn dit soort ‘labels’ voor veel mensen wel heel waardevol. En zijn er genoeg mensen die dat niet tot in het extreme uitvoeren. Een paar jaar geleden keek niemand raar op als je zei dat je biseksueel was. Dan was het gewoon zo, in plaats van dat je jezelf een label gaf. (Althans, dat ik me herinner). Maar een klein deel zet de toon voor de rest.

En serieus… trans geneuzel? Waar doel je dan überhaupt op?

Niks mis met labels. Als je je prettig voelt bij een bepaald label, is dat helemaal prima. Kan ook juist fijn zijn om ervaringen uit te wisselen met mensen die zich identificeren met hetzelfde label. Labels kunnen ook altijd nog veranderen als je meer kennis opdoet over jezelf. Maar jezelf een label geven is zeker niet verplicht en je hoeft jezelf ook niet te verantwoorden.

Trans geneuzel… Tja, ik denk als je zelf daadwerkelijk iemand kent die trans is, echt wel begrijpt dat dat geen ‘geneuzel’ is, maar een valide gevoel. Gender en sekse zijn niet hetzelfde, en dat is een feit.

1 like

Mooi verwoord!

Als je over gender praat, kun je misschien beter dit completer model als voorbeeld nemen: